filoZophie

Alla inlägg den 7 mars 2010

Av Zophie - 7 mars 2010 15:51

Nu är allt klart, nu är allt bestämt, nu är det bara att tuta och köra!


Jisses, vad härligt livet är ibland.

I måndags gjorde jag det, jag sa upp mig. Jag vet att många kanske tycker att det är idiotiskt att säga upp sig i dagens samhälle när det ser ut som det gör med arbetslöshet, ekonomiskkris och annat mög men jag var bara tvungen. Jag har i ett års tid funderat på detta eftersom jag bara mått sämre och sämre på jobbet. Jag har själv känt hur jag förändrats som person och hur familjen blivit lidande för att jag blivit mer och mer trött, irriterad, orkeslös och deppig. Min make "vill ha sin fru tillbaka" och min barn "vill ha en glad och rolig mamma igen". Efter dessa önskemål fanns det bara en sak att göra: Säga upp sig.

Jag menar inte att detta kommer lösa alla problem men då jobbet varit den största stressfaktorn i mitt liv så var det den enklaste lösningen.


Istället ska jag starta eget har jag bestämt.


Denna helgen har jag och min make varit i Helsingborg utan barn. Vi har pratat om framtiden, planerat, vägt för och nackdelar och diskuterat olika alternativ för vår framtid. Tillsammans har vi kommit fram till en mycket bra affärsidé som jag skall dra för arbetsförmedlingen och Almi så får vi se vad dom säger.


Det känns i alla fall underbart att veta att jag snart är helt fri och förhoppningsvis får en möjlighet att göra det jag verkligen vill och är bra på. Självklart är det också så att jag har sökt lite olika jobb nu och skulle jag få något av dem kommer vi få omvärdera planerna lite men huvudsaken kommer kvarstå: Jag ska i vilket fall som helst starta eget.


Vad, hur, när, var och så vidare kommer diskuteras något senare när jag får lite mer kött på benen och planerna börjar ta fart men just nu ser jag i alla fall ett lysande ljus i den tidigare så mörka tunneln.


Jag avslutar här och återkommer vid senare tillfälle.

Tills dess önskar jag er en riktigt trevlig söndag  

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards