filoZophie

Alla inlägg den 10 mars 2010

Av Zophie - 10 mars 2010 19:26

En liten utmaning jag hittade på systers blogg så... Get to know me    

 

Vilken svordom använder du mest?


Helvete... Passar ju bra då jag älskar värme


Äger du en iPod?


Nej, med en NajPod


Vilken tid är din väckarklocka inställd på?


05.55 om jag ska träna och det ska jag imorgon


Hur många resväskor äger du?


En stor gröning, en liten svart weekendväska samt en bag


Använder du flip-flops?


No way...


Var köper du dina matvaror ifrån?


ICA-Maxi men kompletteringshandlar på kvartersbutiken som råkar vara Konsum

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?


I dagsläget tar jag hellre bilden men kom igen om 15 kilo, then were talking..


Vilken var den senaste filmen du såg?


På bio eller bara film... På bio var det Alvin och gänget 2 men som film var det Kung fu panda... Vadå, jag är småbarnsmorsa    


Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?


??? De flesta vänner jag har tillhör kategorin småbarnsfamiljer, svaret är därför givet...


Om du vann på Lotto, vad är det första du skulle köpa?


En resa för vänner och familjen 


Har någon nånsin kallat dig lat?


Jag vägrar bli kallad lat... Bekväm är en helt annan sak... 


Vad åt du till middag senast?


Korvsallad


Använder du huvtröjor?


Som mysplagg endast 


Kan du vissla?


Jomenvisst!


Vem var den senaste som ringde dig?


Johanna B. 


Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?


Virvelvinden är och har alltid varit en favorit


Tror du folk pratar bakom ryggen på dig?


Jag tror inte, jag vet... 


Vilket riktnummer befinner du dig i?


035 


Tittade du på tecknat när du var liten?


Absolut och jag gör fortfarande uppenbarligen!


Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?


Eurostop = 15-20 butiker 


Hur många syskon har du?


Beror på hur man ser det. 1 helsyster via biologiska band. Men sedan har jag 1 halvsyskon via känsla, samt 1 syster som jag valt helt själv.


Är du blyg inför det motsatta könet?


Nope 


Vilken film kan du alla replikerna till?


Blir säkert något tecknat men även Stekta gröna tomater ligger bra till


Äger du några band T-shirts?


Madonna - Queen of pop 


När flög du senast?


För ca 1 år sedan då jag var med jobbet i Marbella i 5 dagar 


Hur många stolar står kring ditt köksbord?


4 st


Läser du för skojs skull?


I dagsläget JA


Pratar du några andra språk?


Flytande engelska, behjälplig Tyska och lite Italienska


Diskar du din egen disk?


Det tar diskmaskinen hand om


Har du gråtit offentligt?


Med stor sannolikhet


Har du en stationär dator eller en laptop?


Både och


Försöker du alltid lära dig nya saker?


Ny dag nya möjligheter


Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?


Absolut, en tatto till är på G 



Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?


Den som bjuder ut betalar... till att börja med 


Kan du kasta macka?


Kanonbra, både stenmacka och Macka... fast jag lyckades inte kasta honom så långt


Har du någonsin varit på Jamaica?


Ligger på min Bucketlist 


Vad har du med dig in på bion?


Ingen bio utan popcorn 


Vem var din favoritlärare och varför?


Ingrid Jannerstrand för hon insåg tidigt min potential och lyssnade faktiskt på vad jag sa

 

Har du dejtat någon av en annan religion?


Säkert


Vad har du för väder?


Det är kolsvart nu men annars blir det halvmulet och någon minusgrad 


Har du en blogg?


Dummaste frågan idag


Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?


Språk


Gillar du att flyga?


Bryr mig inte så länge jag har tuggummi och en liten flaska med något gott


Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?


Humor  


När sov du senast på golvet?


Minns jag inte, det var säkert en eon sedan 


Vilken är din favoritdrink?


Cosmopolitan


Gillar du din boendesituation?


Lite litet men ok. Kommer dock förbättras under året


Vilken är din mammas hemstad?


Min mammas hemstad är faktiskt Halmstad, det var här hon föddes


Din pappas hemstad?


Pappa föddes i Urshult utanför Tingsryd


Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?


7-8 timmar helst men jag fungerar även på 5-6 blir dock lite hispig då


Är dina dagar fullbokade och stressiga?


Inre stress ja, men jag jobbar på det


Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?


Sällan


Vilken är din favoritfrukt?


Vattenmelon, samma som syster


Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?


I perioder


Hur gammal blir du nästa födelsedag?


37 år per biologisk ålder


Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?


Språkpolis - Absolut 


Tror du på liv på andra planeter?


Gud så tråkigt annars


Vem var den sista personen som gjorde dig arg? Riktigt arg?


Min make med stor sannolikhet


Tror du att Gud är man eller kvinna?


Varför inte både och eller inte alls


Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?


Både och, men mina bästa vänner är tjejer


Hur valde dina föräldrar ditt namn?


Döpt efter en vacker flicka i en bok - Köpmannen i Venedig

  

Gillar du senap?


Isch


Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?


Shit happens, ryck upp dig annars gör någon annan det 


Skulle du någonsin hoppa fallskärm?


Kanske


Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?


Scarlett O´Hara


Har du någonsin köpt någontinf från eBay, vad var det senaste i så fall?


Aldrig eBay, bara Tradera


Tycker du om att krama folk?


Älskar kramar, om de är ärligt menade 


Skulle du säga att du är trendig?



Nope, totalt ohipp. Har enligt min syster ingen stil alls... men det var inte så illa menat som det lät;)


Äger du en digitalkamera?


Självklart


Vilka kändisar har du blivit järmförd med?


Kelly i Beverly Hills och Meja faktiskt. Fick en gång en gratis klippning för att en frisör trodde jag var hon...


Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?


Beror på hur viktigt det är.


Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?


Många 


Tycker du att du är attraktiv?


Ibland
 

Vad är du allergisk mot?


Har problem med valnötter, Avocado samt Idioter i olika former


Får du dåligt samvete efter du ätit kött?


Varför skulle jag 


Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?


Ingen aning


Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om?


Har inga bloggisar men hade gärna utmanat mina vänner att skriva ner samma. Hade varit roligt att få veta lite allmänt om dem.


Kramen för idag   

















































































































































Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards