filoZophie

Alla inlägg den 13 mars 2010

Av Zophie - 13 mars 2010 10:09

OK. Här kommer min begynnande Bucketlist med mina drömmar och önskningar om vad jag vill ha gjort innan jag dör. Den kommer fyllas på och uppdateras allt eftersom jag kommer på nya saker men det är i alla fall en bra början: 


* Skaffa ett boende i Italien - med fördel en vingård

* Göra stora USA-resan med familjen

* Resa till Thailand med familjen

* Bygga vårt första hus

* Bygga vårt sista hus

* Starta eget företag

* Nå målvikt

* Döpa en stjärna efter mig

* Skaffa en tatuering till

* Skriva en bok

* Pilgrimsvandra

* Säga upp mig från mitt jobb   -   DONE

* Lära mig flytande Italienska

* Sortera alla våra foton

* Skaffa hund

* Ta sång lektioner

* Sjunga i en riktig gospelkör

* Se mina barn växa upp

* Se mina barn gifta sig

* Resa till ABC-öarna

* Gifta mig igen med min make

* Gå längst kinesiska muren

* Rädda en människas liv

* Simma med delfiner



Av Zophie - 13 mars 2010 09:53

Tja... det går väl sådär.


Jag har gått ner 4 kilo totalt men det räcker liksom inte för mig. Jag vill ha den där kicken som alla tidningar och olika kurer utlovar: "5 kilo på två dagar", "Börja nu minska 40 kilo till sommaren", "Snygg och slank på bara tre dagar", "Ät vad du vill och försvinn till sommaren". Ja, jag vet att det är önsketänkande och att det inte fungerar men man kan väl drömma  .


Nej, det är universalmetoden som gäller här. Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Ät mindre och motionera mer! Det är vad som gäller, det är det enda som funkar. Jag har dock skrivit in mig på viktväktarna igen bara för sakens skull. Det påstås ju att man måste gå tre gånger innan man tillslut tar det på allvar och verkligen når målvikt och för mig skulle det nu bli tredje gången så vi får väl hoppas på det bästa  .


Dessutom tilltalas jag av belöningssystemet som viktväktarna har, med guldstjärnor, nyckelringar och allt vad det är. Jag tror man mår bättre om man får belöning för slitet man lägger ner. Jag har beslutat mig för att även belöna mig själv för varje guldstjärna jag får på VV. För varje ny guldstjärna jag får skall jag ge mig själv något som jag önskar. Det kan vara en benvaxning, färgning av bryn och fransar eller en hundralapp eller två in på sparkontot. När jag uppnått målvikt skall jag ta pengar på sparkontot och köpa en ny garderob. Ja, inte själva garderoben då utan kläderna som skall hänga i den såklart *asg*. Vad tror ni, tror ni jag fixar målvikt till sommarens systerbröllop?! Fixar "lilla" jag att gå från 87... (ärligt talat var det 88) kilo till 68 kilo???

Hm, när jag ser siffran på pränt är det så att jag också tvekar... men det ska gå. Jag ska fixa 20 kilo till den 10 juli, så är det bara och nu vet ni det också!


Dagens tanke får bli:

Se varje dag som en gåva som det går att göra något bra av


Fridens vänner

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards