filoZophie

Direktlänk till inlägg 13 mars 2010

Mitt nya liv...

Av Zophie - 13 mars 2010 09:53

Tja... det går väl sådär.


Jag har gått ner 4 kilo totalt men det räcker liksom inte för mig. Jag vill ha den där kicken som alla tidningar och olika kurer utlovar: "5 kilo på två dagar", "Börja nu minska 40 kilo till sommaren", "Snygg och slank på bara tre dagar", "Ät vad du vill och försvinn till sommaren". Ja, jag vet att det är önsketänkande och att det inte fungerar men man kan väl drömma  .


Nej, det är universalmetoden som gäller här. Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Ät mindre och motionera mer! Det är vad som gäller, det är det enda som funkar. Jag har dock skrivit in mig på viktväktarna igen bara för sakens skull. Det påstås ju att man måste gå tre gånger innan man tillslut tar det på allvar och verkligen når målvikt och för mig skulle det nu bli tredje gången så vi får väl hoppas på det bästa  .


Dessutom tilltalas jag av belöningssystemet som viktväktarna har, med guldstjärnor, nyckelringar och allt vad det är. Jag tror man mår bättre om man får belöning för slitet man lägger ner. Jag har beslutat mig för att även belöna mig själv för varje guldstjärna jag får på VV. För varje ny guldstjärna jag får skall jag ge mig själv något som jag önskar. Det kan vara en benvaxning, färgning av bryn och fransar eller en hundralapp eller två in på sparkontot. När jag uppnått målvikt skall jag ta pengar på sparkontot och köpa en ny garderob. Ja, inte själva garderoben då utan kläderna som skall hänga i den såklart *asg*. Vad tror ni, tror ni jag fixar målvikt till sommarens systerbröllop?! Fixar "lilla" jag att gå från 87... (ärligt talat var det 88) kilo till 68 kilo???

Hm, när jag ser siffran på pränt är det så att jag också tvekar... men det ska gå. Jag ska fixa 20 kilo till den 10 juli, så är det bara och nu vet ni det också!


Dagens tanke får bli:

Se varje dag som en gåva som det går att göra något bra av


Fridens vänner

 
 
Li

Li

14 mars 2010 09:57

Härlig läsning!! Önskar dig all Lycka Till!!
KRAM

http://www.jagvilljagkan.bloggplatsen.se

 
Li

Li

15 mars 2010 22:57

Tackar för de värmande orden på min blogg!! Var iväg till viktväktarna idag. Till min gamla klass som jag i princip alltid gått till men har varit tvungen att sluta eftersom jag bytte schema på jobbet. Det var iaf så otroligt skönt att träffa min konculent. Saknar henne för hon är verkligen en person som lyssnar, förstår och motiverar. Så de e bara för mig att fortsätta köra på. Ska introducera lite kolhydrater nu i vecka o sen sakta börja köra vv igen! Det ska gå!!! Eller hur??Hur mycket vill du gå ner? För mig handlar det till en början med ca 5 kilo. Låter inte mycket men har kämpat med dessa länge nu. kommer aldrig i mål känns de som. Men de e bara och kämpa vidare! Stora styrkekramar till dig!!

http://www.jagvilljagkan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zophie - 21 april 2020 17:12

Here´s Zophie…. Hej bloggen, det var ett tag sedan. Var har jag varit, vad har jag gjort och varför övergav jag dig?! Relevanta frågor och ska jag vara ärlig måste jag säga att jag inte har något riktigt bra svar. Jag kan delvis förklara...

Av Zophie - 1 maj 2014 22:03

Jaha och hejsan kära bloggen. Sist jag skrev var det september 2013 och det som var tänkt som en nystart av både mig, jobb, bloggen och livet i sig blev ett totalt magplask. Tanken var att jag och en kollega skulle starta eget men det sket sig to...

Av Zophie - 9 september 2013 20:49

Jaha, idag var det dags igen. Något som legat i träda under en längre tid var det dags att inviga idag. På darrande ben stapplade jag in och tog plats. Nej, det var inte min första skoldag, det var första träningsdagen på evigheter. Nytt pass...

Av Zophie - 1 september 2013 18:00

Japp, så var det dags för ett litet boktips igen. Idag har vi haft bokbytardag igen och det var lika trevligt som vanligt. Denna gången var vi hos kära LaMor och bytte böcker. Jag hade med mig 5 böcker varav alla nästan var lika bra. En del a...

Av Zophie - 29 augusti 2013 10:19

Jaha, då har det inte blivit bloggat på ett tag igen. Denna gången ställer jag mig helt utanför dock och skyller på Telia, eller Felia som de skulle döpa om sig till. I två veckor nu har vårt nät strulat, jag inte bara nätet utan allt. Ingen tv, ...

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards