filoZophie

Direktlänk till inlägg 27 mars 2010

BLÄÄÄÄÄÄ

Av Zophie - 27 mars 2010 22:09

Vaknade idag med ont i halsen, hes, värk i bihålorna och lite feber.... Ja, det där med feber får jag kanske ta med en nypa salt eftersom jag har en sådandär örontermometer. När jag tog tempen i ena örat visade den 38,3 men när jag skulle kontroll ta tempen i andra örat hade jag 37,1... Hmmmmmm, jag är skeptisk och citerar en känd rymdblomma: Vem ska man tro på, tro på, tro på när, tro på när allt är såhär?

Ja, det kan man fråga sig. Feber eller inte, fakta kvarstår dock: JAG HAR ONT I HALSEN! Det är faktiskt lite synd om mig   


Men livet går vidare även om det är synd om mig och har man åtaganden så skall man följa dem så gott det går. Jag hade bokat tid hos en tjej idag som håller på att lära sig göra naglar. Det var bara att köra på med varmt te, några halstabletter och en lite alvedon, sedan sätta sig i bilen och köra till Laholm. Nu visade det sig att tjejen var super trevlig och nogrann och jag blev faktiskt nöjd med resultatet. Kommer nog gå dit igen och underhålla dem... i alla fall så länge hon håller relativt billiga priser. Ska se om jag kan lägga upp ett par fina bilder sedan.


Men det som hägrar nu är nog att natta äldsta sonen och sedan ta mig lite te igen... och kanske lite glass... för min onda hals, skyller vi på *skrattar*.

Lovar att inte dröja allt för länge innan nästa gång.


Kramen  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zophie - 21 april 2020 17:12

Here´s Zophie…. Hej bloggen, det var ett tag sedan. Var har jag varit, vad har jag gjort och varför övergav jag dig?! Relevanta frågor och ska jag vara ärlig måste jag säga att jag inte har något riktigt bra svar. Jag kan delvis förklara...

Av Zophie - 1 maj 2014 22:03

Jaha och hejsan kära bloggen. Sist jag skrev var det september 2013 och det som var tänkt som en nystart av både mig, jobb, bloggen och livet i sig blev ett totalt magplask. Tanken var att jag och en kollega skulle starta eget men det sket sig to...

Av Zophie - 9 september 2013 20:49

Jaha, idag var det dags igen. Något som legat i träda under en längre tid var det dags att inviga idag. På darrande ben stapplade jag in och tog plats. Nej, det var inte min första skoldag, det var första träningsdagen på evigheter. Nytt pass...

Av Zophie - 1 september 2013 18:00

Japp, så var det dags för ett litet boktips igen. Idag har vi haft bokbytardag igen och det var lika trevligt som vanligt. Denna gången var vi hos kära LaMor och bytte böcker. Jag hade med mig 5 böcker varav alla nästan var lika bra. En del a...

Av Zophie - 29 augusti 2013 10:19

Jaha, då har det inte blivit bloggat på ett tag igen. Denna gången ställer jag mig helt utanför dock och skyller på Telia, eller Felia som de skulle döpa om sig till. I två veckor nu har vårt nät strulat, jag inte bara nätet utan allt. Ingen tv, ...

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards