filoZophie

Alla inlägg den 30 mars 2010

Av Zophie - 30 mars 2010 09:35


Pearls Before Swine - March 30, 2010


Så var det med den saken. Jag tänker aldrig mer banta *fnissar*.

Jag får helt enkelt se det som att min enorma rumpa är en form av vaddering för att jag inte skall slå mig om jag ramlar. Är det inte så det är?!


Nej, ärligt talat, visst kan jag gå ner i vikt. Mest för att jag vet att min kropp mår bättre när jag är 15 kilo lättare. Det blir lättare för både knän och rygg men min tanke med denna strippen blir väl lite mer en tankeställare när det gäller den totala vikthysteri som faktiskt råder i världen. Det är ju det facto så att en viss del av vår kropp behöve fett för att må bra. Jag tycker kanske att vi blivit lite för fettfixerade här. Vi skall endast äta fettfritt, fettsnålt, fett till ett minimum och i nästa andetag skall vi ätta fett i överflöd och dra in på annat istället. Men vi behöver ju en del fett för att må bra och orka med vårt liv, en del fett är nyttigt och hjälper både kropp och hjärna att orka med vår ganska tuffa vardag.


Jag tänker fullfölja min plan att gå ner de där retliga 15 kilona men jag tänker inte bli vare sig fanatiker eller skogstokig i min strävan att göra detta. Som jag sagt tidigare kommer jag hålla mig till universalmetoden, äta mindre och röra på mig mer.


I slutändan är det ju faktiskt så att det är det enda som hjälper. Håll tummarna för mig och jag lovar att avlägga rapport. Hittills har jag lyckats plocka bort nästan 3 kilo. Det  har gått långsamt men stadigt och det är kilon som inte kommer tillbaka. Nu har jag dock dragit upp motionen lite så nu förväntar jag mig att det kommer hända lite mer på vågen framöver. Det bästa tipset dock är nog att kombinera vikten med måtten. Mät er för guds skull. Motion bygger muskler och det är inte sant att ett kilo muskler väger mer än fett men ett kilo muskler är mer än ett kilo fett. Det betyder alltså att om du bygger muskler i stället för fett kommer du minska i omfång.


Så om någon vecka eller två kommer rpporter om vikt kontra cm här på min resa mot målvikt.


Kramen  


Varför kan vi inte bara acceptera att vi alla ärolika och kräver olika saker

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards