filoZophie

Alla inlägg den 14 april 2010

Av Zophie - 14 april 2010 22:39

Ja, då var det officiellt då, jag är arbetslös   

Efter drygt två år på ett jobb jag inte trivts med fattades beslutet (i samband med min älskade make) att det var dags för mig att gå vidare. Så jag sa upp mig och är överlycklig för det.

Jag har det senaste året känt hur jobbet tagit mer och mer av mig som person och hur jag, personen jag, blivit mindre och mindre och då snackar vi inte viktmässigt alltså. Jag har blivit lättretlig, trött, irriterad på och irriterande för min omgivning och jag har verkligen känt hur all livslust sakta runnit ur mig. Tillslut hade jag och min make ett långt prat om hur jag mådde, vad jag ville och hur jag kände och jag kunde konstatera att jag inte kände så mycket alls inför någonting.


Jag vet att det låter hemskt men det var så jag kände och upplevde situationen. Jag gick till en psykolog och bad om hjälp. Hon gjorde lite tester, vi pratade lite och kunde konstatera att jag var deprimerad till följd av min jobbsituation och därför skulle må bättre om jag hittade ett nytt jobb. Jag ville dock inte vänta och riskera att tappa än mer av mitt självförtroende och min självkänsla så vi fattade beslutet gemensamt, att det bästa för mig och familjen var att jag skulle säga upp mig.


Så här sitter jag nu och är arbetslös och lyckligare än vad jag varit på bra länge. Visst finns det saker som skulle kunna bli bättre när det bland annat gäller förhållandet till mig själv och i viss mån min familj men jag hoppas att det kommer i takt med att jag växer mig starkare och vinner tillförsikt och insikt och skulle det inte bli så har jag en god make, två underbara troll och ett par riktigt goda vänner som kan stötta och hjälpa mig och det är jag oerhört tacksam för.


Så från och med nu kan jag andas igen. Jag kan börja bygga upp mig själv och som jag sagt tidigare så ser jag nu mitt liv som ett oskrivet blad... och jag är en fantastisk författare  .


Nu kommer det förhoppningsvis bli lite mer bloggande på denna sidan och jag hoppas verkligen att min nya och positiva inställning kommer lysa igenom och genomsyra min blogg.


Puss och Kram   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards