filoZophie

Alla inlägg den 16 april 2010

Av Zophie - 16 april 2010 20:56

Jag mår så bra!!!!

Får man göra det???

Får man känna så???

Får man känna att man verkligen är "on the top of the world"???

Får man tycka att man är kompetent, smart, fantastisk och underbar???

Om inte... eat shit and die... för jag gör det i vilket fall som helst.

Joinade en FB-grupp kallad B.I.T.C.H - Babe In Total Control of Herself och det är verkligen så jag börjar känna.... igen, efter att ha varit tvekande i många år.


Har ni läst min blogg innan vet ni kanske att jag sagt upp mig på jobbet för att jag kände att jag hade mer och ge och jobbet hade inget att ge mig längre över huvud taget. Det var ett crappy jobb som en blind höna hade klarat... och vissa, VISSA, som jobbar där är just det... blinda hönor som bara säger ja, ja, ja.......


I´m a NO sayer och det tog mig två år att hitta tillbaka till min inre bitch men äntligen är jag där.  

Jag är stark och blir starkare för varje dag. Jag vill mer med mitt liv, jag kan mer med mitt liv och jag är definitivt värd mer med mitt liv än att slösa bort det.


Detta innebär tyvärr att jag skaffar mig ovänner men ärligt, who gives a shit... mina vänner väger upp för mina ovänner på ett helt fantastiskt sätt och jag älskar dem alla: Mia och Johanna-söstra mi som alltid funnits för mig och alltid stått på min sida och nyvunna vänner (faktiskt via jobbet, inget ont som inte har något gott med sig   ) J. och A. ni vet att jag älskar er och värdesätter er för er kompetens och inre styrka. Jag känner verkligen att jag är lyckligt lottad som har er alla och hoppas verkligen att jag kan ge er samma vänskap, styrka och feedback som jag får av er.


Så ikväll saluterar vi bitchen!!!!

Kvinnan som är kompetent att veta sitt eget värde och lever efter sin egen övertygelse men ändå inte glömmer vilka som står henne närmast. Vad ni gör för mig kommer jag göra femfalt tillbaka för er.


Love yá   

Av Zophie - 16 april 2010 09:27

Så är det fredag igen och min första vecka som arbetslös har bara flugit förbi. Min äldsta son går i skolan och min yngste går på dagis, ett föräldrakooperativ, där han får gå 9-14 måndag till torsdag nu när jag är arbetslös. Det innebär att vi har fredagarna tillsammans hela dagen och den började som följer:


Vaknade vid 8-tiden av att min äldsta son kom in till mig för puss och kram innan han åkte med pappa till skolan. Därefter kunde jag ligga och dra mig lite innan min yngste kommer in till mig 20 över 8 och kryper ner till mig. Sedan låg vi och pratade, gosade, kelade. Jag kliade och gosade honom på ryggen och han gosade och kliade mig tillbaks. Därefter masserade han mig på ryggen, dom har massage på dagis där barnen får massera varandra och han skulle visa mamma vad han lärt sig... jag var inte svårövertalad...


Så låg vi i nästan en timme och pratade, gosade och massagade innan det var dags för välling och en liten päronyoghurt för lilltrollet medan jag nöjde mig med en kopp the.

Kan en fredag börja bättre  !

Han är en liten illbatting min yngste som men samtidigt är han så oerhört kelen, gosig och charmigt älskvärd att han kommer undan med en hel del.


Nu är det full fart mot helgen och efter en sådan här start på dagen är jag nu full av kärlek, energi och styrka! Come on world, I`m ready!


Puss  

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards