filoZophie

Alla inlägg den 19 april 2010

Av Zophie - 19 april 2010 10:39

Klicka på bilden för att se hela:)

Rose Is Rose - April 17, 2010


Ibland känns det så härligt att slippa tänka på alla måsten och krav och bara få vara. Njuta av ögonblicket, leva för stunden och ta dagen som den kommer. Detta har jag den stora förmånen att få leva just nu.


Som ni säkert vet har jag sagt upp mig på jobbet, därmed har jag avslutat en fast anställning, avsagt mig en stor trygghet och en ekonomisk stabilitet... men jag lovar och svär, min nuvarande tillvaro ger mig så oerhört mycket mer. Det ger mig en möjlighet att filozofera, att se träden knoppas, molnen dra förbi och njuta av det underbara fenomen som kallas livet.


Tidigare var jag helt styrd av tider, jobb, dagis, skola, mat, tider, handla, köra, hämta, tider... ja, ni förstår säkert. En massa måsten helt enkelt. Visst har jag fortfarande en hel del måsten men skillnaden är att jag själv VÄLJER mina måsten. Jag handlar när det passar mig, lämnar och hämtar visserligen barnen på skola och dagis men tidigare än innan vilket ger mig oerhört mycket mer kvalitetstid med mina barn. Jag slipper ett jobb som tar all min energi från mig och kan istället se och reflektera över det underbara som våren för med sig.

Jag är inte längre en trött, irriterad och tjurig kärring (för det var jag faktiskt ett tag, jobbet gjorde mig till det) utan jag är pigg, glad och ser hela tiden nya möjligheter och erfarenheter jag kan göra.


Jag vet att det låter klychigt men sedan jag slutade på jobbet känns det bokstavligen som att en sten fallit från mitt bröst, jag kan andas igen och njuta av den framtid som jag inte vet något om. Jag ser livet som ett äventyr, ett äventyr som är till för att levas av den personen som är jag. Jag känner att jag äntligen börjar lära känna mig själv på nytt och kommer hela tiden till nya insikter och förståelser för den personen jag faktiskt är inte den jag har varit. För den personen jag har varit de senaste året är inte jag. Jag är inte tyst, lättirriterad, snarstucken, tjurig och inåtvänd. Jag är ingen ja-sägare utan en riktig NEJ-sägare. Jag är den som ifrågasätter, säger ifrån och biter till när jag ser orättvisor och taskigheter. Tänk vad ett jobb kan förändra människor.


Så mitt råd för dagen är: Se dig omkring och njut av vad livet serverar för dagen. No one can change your life accept for you... så sant som det är sjunget.


Jag önskar er en riktigt trevlig dag, det tänker jag skaffa mig.


Vårkramar   


Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards