filoZophie

Alla inlägg den 20 april 2010

Av Zophie - 20 april 2010 12:58

Klicka på bilden för att se hela:)



Rose Is Rose - April 16, 2010


Nu förstår jag äntligen varför jag aldrig fått ett överraskningskalas. Det finns liksom ingenstans man kan gömma sig för mig:)


Nej, skämt åsido. Men fakta är att jag ÄLSKAR fester och kalas, det tråkiga är att jag aldrig fått ett eget surpriseparty   

Jag har arrangerat åtskilliga fester och bjudit in till en hel drös med kalas och det funkar så länge det inte är jag som är objektet som skall hyllas och firas. När det gäller mig och jag har dragit igång något slutar det alltid med katastrof och att jag blir ledsen och besviken. När jag fyllde 30 till exempel, hade jag öppet hus med 40 formellt inbjudna släktingar och vänner, 10 kom varav 2 av dessa var grannarna som inte ens hade fått en formell inbjudan utan bara en muntlig. Man kan bli trött för mindre eller hur. En del hörde inte ens av sig:(  Men vad gör det om hundra år.

Jag tänkte dra ihop något rejält när min älskade make fyllde 40 men han tvärvägrade och ville inte alls vara med. Förstår inte varför men vi har nog inte riktigt samma syn på det här med fester han och jag.

Han tycker mest det är pinsamt att bjuda på fest och oroar sig för att folk ska ta illa vid sig och känna sig tvingade att köpa något och sådana saker men jag är tvärt om. Jag älskar att bjuda till fest och tycker att födelsedagar, namnsdagar och allt annat som går att fira också SKA firas.


Herre gud vi lever ju bara en gång, varör inte fira och umgås och festa till det alltid:) När jag var yngre hade jag som regel att fira nästan varje dag. (Detta innebär inte att man super till det och partajar, utan det räcker med att bara vara lite extra glad och tacksam för det liv du fått), Jag firade att det var fredagen den 21 mars 1998, att det var tisdagen den 12 juli 1989, att det var söndagen den 14 december 1993 o.s.v Jag var helt enkelt lite extra tacksam varje dag för att jag fick vakna upp till ett nytt äventyr.


På senare tid har jag tappat lite av denna positivism men jag försöker att hitta tillbaka. Så idag tycker jag att vi firar riktigt ordentligt, att det är tisdagen den 20´de april 2010. Denna dagen kommer du aldrig mer att få uppleva och det sker bara en enda gång i ditt liv.


Stor kram till alla firare och skål:)   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards