filoZophie

Direktlänk till inlägg 27 april 2010

Glad glad glad...

Av Zophie - 27 april 2010 23:05

Nu är jag såååååå glad.


I flera år har jag drömt om att skriva en bok... jo, visserligen en riktig bok  också så småningom, men jag har även drömt om att skriva en lite speciell barnbok för ett speciellt syfte. Mitt problem är dock att jag aldrig hittat rätt illustratör... förrän nu...


Ni som känner mig vet att jag faktiskt frågat runt lite bland både kända och okända illustratörer, kollat lite och nosat runt bland vänner och annat löst folk *skrattar* men jag har inte riktigt fastnat för någon eller så har inte intresset funnits från deras sida. Självklart har detta gjort att boken blivit lidande och alla planer har legat på is ett par år, men nu äntligen tror jag att jag hittat rätt   och jag bugar och bockar för allra härligaste E. som lovat att fundera på saken. Jag misstänker att personen i fråga läser min blogg så jag vill passa på att lugna och försäkra om att det får ta den tid det tar och det kommer inte ligga någon press från min sida men jag vill ändå passa på att, på detta forum, uttrycka min stora glädje över att en av mina drömmar i alla fall ser ut att bli verklighet så småningom istället för att ratas och kasseras.


Dagens citat får alltså bli från trissreklamen: Plötsligt händer det


Så idag är jag glad glad glad och det hoppas jag att alla andra får vara också.


Puss alla   

 
 
riesling

riesling

29 april 2010 12:14

Jag förutsätter att du meddelar när boken finns till beskådande för oss andra :-) för jag är riktigt intresserad av vad du och E kan åstadkomma ihop. (följer er båda)

http://riesling.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zophie - 21 april 2020 17:12

Here´s Zophie…. Hej bloggen, det var ett tag sedan. Var har jag varit, vad har jag gjort och varför övergav jag dig?! Relevanta frågor och ska jag vara ärlig måste jag säga att jag inte har något riktigt bra svar. Jag kan delvis förklara...

Av Zophie - 1 maj 2014 22:03

Jaha och hejsan kära bloggen. Sist jag skrev var det september 2013 och det som var tänkt som en nystart av både mig, jobb, bloggen och livet i sig blev ett totalt magplask. Tanken var att jag och en kollega skulle starta eget men det sket sig to...

Av Zophie - 9 september 2013 20:49

Jaha, idag var det dags igen. Något som legat i träda under en längre tid var det dags att inviga idag. På darrande ben stapplade jag in och tog plats. Nej, det var inte min första skoldag, det var första träningsdagen på evigheter. Nytt pass...

Av Zophie - 1 september 2013 18:00

Japp, så var det dags för ett litet boktips igen. Idag har vi haft bokbytardag igen och det var lika trevligt som vanligt. Denna gången var vi hos kära LaMor och bytte böcker. Jag hade med mig 5 böcker varav alla nästan var lika bra. En del a...

Av Zophie - 29 augusti 2013 10:19

Jaha, då har det inte blivit bloggat på ett tag igen. Denna gången ställer jag mig helt utanför dock och skyller på Telia, eller Felia som de skulle döpa om sig till. I två veckor nu har vårt nät strulat, jag inte bara nätet utan allt. Ingen tv, ...

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards