filoZophie

Alla inlägg den 29 april 2010

Av Zophie - 29 april 2010 15:47

Klicka på bilden för att se hela:)


Rose Is Rose - April 27, 2010


Idag handlar om att försköna världen.


I några veckor har en nära anhörig till mig varit extremt dålig och nu verkar det som om det är dags att säga farväl. Detta inlägg är en hyllning till min anhörige samt en uppmaning till er alla att ta hand om varandra och göra världen lite bättre och lite vackrare.


Jag upprepar vad jag sagt tidigare. Vi lever idag i en värld som till stor del handlar om individualism och kommersialism. Människan har gått från kringströvande normad till egoistisk och samlande individualist. Jag tycker personligen inte att detta är av godo, tvärt om, men jag är självklart i viss mån likadan som alla andra (ett drag jag verkligen måste jobba med hos mig själv). Jag älskar prylar, vill verkligen ha en ny dator, "behöver" verkligen de där byxorna och så vidare. Men när man stannar till och verkligen funderar så är det inte prylar, saker, pengar eller status som är viktigt. Det är familjen och vännerna man har runt sig som är den verkliga skatten i ens liv.


Ibland är det lätt att glömma bort att livet inte kretsar kring en själv och hur mycket man kan samla på sig och äga innan men går bort, det handlar om att försköna världen och göra den till en bättre plats att leva på för alla. Det är inte kvantitet utan kvalitet som ger dig ett rikare liv och en bättre plats för dina barn att växa upp på.


Idag kommer jag njuta av livet, av närheten till mina barn, av skönheten som denna dag omger sig med. Jag kommer tänka både en och två gånger innan jag dömmer någon, säger något elakt eller tänker en egoistisk tanke och för att försköna världen kommer jag plantera ett träd.


Varför gör inte du samma sak? Varför går du inte ut och planterar ett litet frö av vilket slag som helst för att på så sätt hedra dem som funnits innan dig och bli ihågkommen av de som kommer efter dig? Varför donerar du inte en liten gåva till någon som behöver den bättre än du för att inge hopp och glädje till dem som förtjänar det?


Livet är en fantastisk gåva som tyvärr inte alla får möjlighet att leva fullt ut, sänd dem en tanke och gå ut i världen och gör vad du kan för att försköna den.


Kärlek till alla  

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards