filoZophie

Alla inlägg den 2 maj 2010

Av Zophie - 2 maj 2010 11:08

Idag lyser solen och hälsar oss glatt med sina varma och härliga strålar. Jag känner utmaningen och vet ännu inte riktigt om jag ska ta den eller inte. Jag känner mig fortfarande lite låg efter min älskade morfars bortgång i helgen men att stråla ikapp med solen är en härlig utmaning som jag har svårt att avstå.

Jag får helt enkelt försöka ta alla positiva och underbara minen av min morfar och förvandla dem till strålar av glädje, då har jag nog en chans i alla fall.


Så får det bli. Idag ska jag tävla med solen om vem som strålar och värmer mest..


Jag önskar att ni alla får en riktigt härlig dag idag. Att ni får möjlighet att bara vara och reflektera över livets stora mysterium...

Men är livet egentligen ett mysterium?

Är det inte bara så enkelt att livet är till för att levas så väl vi bara kan och göra det bästa av de situationer vi hamnar i?

Går inte livet ut på att älska din nästa och ge så mycket av dig själv som du bara kan för att någon annan skall minnas dig och din generositet?

Är det kanske så enkelt att livet bara går ut på att föröka sig?


Jag tror att livet går ut på att minnas. Så länge du minns sålänge lever personer och saker vidare. Jag tror att det var Gwyneth Paltrow (kanske Hillary Swank, någon som vet?) som i sitt tacktal på Oscarsgalan sa att "Jag vill tacka alla människor som någongång kommit i min väg, för det är ni som gjort mig till den jag är idag".

Den tanken är verkligen ett yttryck av tacksamhet av de minnen man har fått i livet av olika människor som kommit i ens väg. Självklart gäller detta både det dåliga och bra du råkar ut för eftersom även de upplevelser och personer av det sämre slaget som du möter, sätter sitt avtryck på den person du är och blir.


Så idag blir dagens tanke alla minnen du har som har gjort dig till den personen du är. Var stolt över den du är och var glad över de människor och händelser som gjort dig till den du är. Som bekant finns det ju bara en person som du - det gör dig helt unik i världen och något som är helt unikt är värt oerhört mycket.


  -iga kramar  



Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards