filoZophie

Direktlänk till inlägg 3 maj 2010

Tacksamhet

Av Zophie - 3 maj 2010 21:45

Dagens ord får bli Tacksamhet.


Idag är jag tacksam för många saker. Jag är tacksam för att jag har en fantastisk familj, jag är tacksam över att jag har många glada minnen av min älskade morfar dom dog valborgsmässoafton och jag är också oerhört tacksam över att jag har så fantastiska vänner.


När man nått en sådan aktansvärd ålder som jag *skrattar* är det nog inte så vanligt att man knyter nya band med människor. Visst får man alltid nya kollegor, nya bekantskaper och känningar men jag tror att det är ovanligt att man får nya riktigt bra kompisar - bästa vänner, liksom.


Jag har dock haft en väldig tur. Jag har hittat en ny och fantastiskt bra vän. När många ser oss tillsammans eller förstår hur bra vänner vi är, då är det många som förvånas.

Hon är 15 år yngre än jag, lång och slank. Hon klär sig helt i svart och har långt och korpsvart eller mörkrött hår, beroende på humör och tillfälle. Hon har ärr och tidigare piercingar på ställen man både ser och säkert inte ser också   ...  Jag tror personligen att en hel del kanske dömmer henne på förhand och kanske till och med ser hennes ungdom och utseende som något lätt skrämmande.


Men hon är otroligt intelligent, målmedveten och driven. Hon äger en fantastisk styrka och passion för det hon gör och vad hon vill. Hon är en människa som klarar sig själv och är van vid att få som hon vill när hon vill det, eftersom hon själv ser till att få det. Många gånger tar hon mycket energi men ger också tillbaka och hon har en otroligt sjuk humor och ibland mycket snuskig fantasi...

Den här vännen till mig äger också en generositet och ömsinthet som inte många får se och hon är både hjälpsam och villig att gå långt för att hjälpa en vän i nöd. Hon är fantastisk på att trösta och lyssna och frågar gärna om det är något hon finner oklart eller konstigt. Hon dömmer inte (i alla fall inte mig) utan orsak och hon är snar att be om råd när hon tycker att hon behöver det. Hon tar ingen skit från någon och står alltid med huvudet högt när det kommer till sina åsikter och sina tankar.


Dagens ord är Tacksamhet och det är precis vad jag känner inför hennes vänskap. Jag är tacksam över att ha henne som vän, tacksam för vad hon ger mig och tacksam för vad hon låter mig ge henne. Jag önskar henne all lycka, för det är varken mer eller mindre än vad hon förtjänar, och jag hoppas att jag får behålla henne i mitt liv både länge och väl.


Dagens ord är Tacksamhet och det är vad jag känner för min allra käraste Johanna B. Jag älskar dig min vän   , skålar ordentligt gör vi på vår vinkväll nästa torsdag.


Kramen   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zophie - 21 april 2020 17:12

Here´s Zophie…. Hej bloggen, det var ett tag sedan. Var har jag varit, vad har jag gjort och varför övergav jag dig?! Relevanta frågor och ska jag vara ärlig måste jag säga att jag inte har något riktigt bra svar. Jag kan delvis förklara...

Av Zophie - 1 maj 2014 22:03

Jaha och hejsan kära bloggen. Sist jag skrev var det september 2013 och det som var tänkt som en nystart av både mig, jobb, bloggen och livet i sig blev ett totalt magplask. Tanken var att jag och en kollega skulle starta eget men det sket sig to...

Av Zophie - 9 september 2013 20:49

Jaha, idag var det dags igen. Något som legat i träda under en längre tid var det dags att inviga idag. På darrande ben stapplade jag in och tog plats. Nej, det var inte min första skoldag, det var första träningsdagen på evigheter. Nytt pass...

Av Zophie - 1 september 2013 18:00

Japp, så var det dags för ett litet boktips igen. Idag har vi haft bokbytardag igen och det var lika trevligt som vanligt. Denna gången var vi hos kära LaMor och bytte böcker. Jag hade med mig 5 böcker varav alla nästan var lika bra. En del a...

Av Zophie - 29 augusti 2013 10:19

Jaha, då har det inte blivit bloggat på ett tag igen. Denna gången ställer jag mig helt utanför dock och skyller på Telia, eller Felia som de skulle döpa om sig till. I två veckor nu har vårt nät strulat, jag inte bara nätet utan allt. Ingen tv, ...

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards