filoZophie

Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Zophie - 4 maj 2010 23:08

Alltså, allvarligt talat...

Jag var på Arbetsförnedringen idag och blev minst sagt förbryllad. Här går jag till en handläggare, som jag hoppas har utbildning och erfarenhet, när det gäller att förstå och hitta jobb till folk och vad får jag? Nada!!!

-Hur funkar det med A-kassa, frågar jag.

-Ring till dem och fråga, får jag till svar.

-Ok, men vad ska jag göra nu, vad behöver jag göra i den situation jag befinner mig, undrar jag lite förvirrad.

-Jo, jag skriver en handlingsplan till dig, sedan uppdaterar du dina uppgifter på nätet och sedan söker du jobb, svarar min handläggare leende.

-Jo, det förstår ju jag med men vilka jobb tycker du är lämpliga för mig att söka, när ska vi hålla kontakten och stämma av, undrar jag fortfarande lite förvirrad.

-Äh, sök de jobb du vill ha, vi hörs om 8 veckor... Hej då,  ha det bra... Har du frågor så ring vår kundtjänst...


Nej tack. Jag tror att jag fixar detta själv. Efter detta möte med AF är jag än mer beslutsam att starta eget. Jag har dessutom, efter att ha varit på AF och sedan gått ut på nätet och letat utbilodningar, hittat en 2-årig utbildning på distans. Jag känner att jag behöver komplettera min ordinarie utbildning med något extra, som gör att jag sticker ut i mängden och det tror jag att jag nu har hittat.


Synd bara att den är så dyr, men det är väl smällar man får ta för att få sin dröm uppfylld. Jag lovar hålla er uppdaterade i frågan  .


Tills nästa gång, bjuder jag er farväl  


Av Zophie - 4 maj 2010 10:11

Blä!!!!


Idag är jag sjuk, riktigt förkyld med feber och snor som aldrig tar slut. Jag fattar inte riktigt hur ett litet huvud kan rymma så mycket snor egentligen?! Det är ju inte så att det kommer lite då och då utan man fyller ju lätt en näsduk varje gång... typ en gång i kvarten... Har också funderat över om jag kanske är lite känslig för pollen eller något annat luftburet för jag nyser konstant. Jga brukar alltid skratta åt min make och säga att han aldrig kan nysa en gång, han nyser nämligen alltid MINST två gånger... och nu sitter jag där själv och nyser inte bara två, utan tre ellr fyra gånger. Som mest lyckades jag nysa 7 gånger. Jag undrar om det ger en plats i Guiness rekordbok? Troligen inte, den som innehar det rekordet har säkerligen nyst i en vecka eller nå´t. Man ska vara tacksam för det lilla...


Nej, jag har verkligen ingen bra dag idag. Dessutom ska jag till arbetsförnedringen och sedan hämta barnen. Min älskade make timar det hela med att åka iväg idag och är borta tre nätter så någon hjälp med mat, läxläsning, läggning och annat när det kommer till barnen kommer jag inte få... så idag är det faktiskt lite synd om mig....


Men man får försöka se det från den positiva sidan. Jag kan sätta ungarna framför tv´n en liten stund i eftermiddag och försöka sova lite. Vi kan ha tomtegröt till middag och ungarna kan få läsa godnattsaga för mig för omväxlingens skull   .


Nej nu är det dags att gå, wish me luck.

Jag skriver mer ikväll eller när jag orkar.


Kram   





Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards