filoZophie

Direktlänk till inlägg 5 maj 2010

Härligt härligt...

Av Zophie - 5 maj 2010 22:01

Jag måste börja med att be om ursäkt. Jag kommer göra en av mina bloggvänner otroligt avis men jag bara måste...


Idag har ju jag och mina söner varit barn och valpvakter och ÅÅÅÅÅÅHHHHH, det var så otroligt roligt. Nytillskottet vi vaktade heter Pepsi och är en svart och otroligt söt liten labradorvalp. Har har alderles för stora tassar som han ibland snubblar på och han gillar verkligen att tugga på saker och att leka.


Det var ju så att våra vänner skaffat valp och då de båda vuxna var tvugna att, en liten stund, vara i väg på jobb och möte under eftermiddagen behövde de någon som kunde hålla koll på både deras två barn, som för övrigt är i samma ålder som våra, och valpen så klart...

För han är bara 8 veckor drygt och nyligen hemhämtad och förvirrad och osäker och busig och bitig och bajsig och kissig och hungrig och allt annat som en valp kan vara innan de lärt känna hur den stora världen fungerar.


Vår yngste son tyckte det var roligt men blev mest lite rädd när Pepsi ville nafsa och leka så då sprang sonen och slängde sig i min famn. Vår äldste son vart dock modigare och han ville verkligen testa närkontakt med hund för att se hur han reagerar då han vet att han kan vara allergisk. Han hittade en riktig vän och han gosade, lekte, sprang och busade med Pepsi så det stod härliga till. De jagade varandra, sprang ikapp, hade dragkamp och lekte med boll och hade hur kul som helst. Pepsi blev helt slut till sist.

Ingen av mina söner ville åka hem och när det ändå var dags att säga hejdå till de andra barnen och lille Pepsi konstaterade min äldste son med tindrande, glittrande och lyckliga ögon att "mamma, det kliar inte någonstans".


Vi får väl se hur det blir med den saken men visst kan väl även jag hålla med om att det var hur mysigt som helst. Det är lååååååång väg kvar och jag kräver att min son träffar både Pepsi och andra hundar fler gånger innan vi tar det stora beslutet att själva skaffa en valp... men visst VAR det mysigt... och jag gosade, snusade och kelade Pepsi alderles förfärligt mycket för min bloggvän, hoppas du kände det E.   


Jag har varit tveksam till hund tidigare men kanske... Först ska vi dock bygga vårt hus. Det är inte rätt mot en hund att ta den till ett ställe, flytta till ett annat för att sedan flytta in i huset. BIG NO,NO!!!


Det blir i alla fall till att läsa på om olika raser och vad de kräver, samt kolla uppfödare, försäkringar och ekonomi m.m innan man gör något alls. Det är en levande varelse vi talar om och eftersom jag och min make aldrig lämnar något åt slumpen, om slumpen som bekant inte kräver det, så blir det till att förbereda och tänka till ordentligt.


Nej, det får vara det hela för ikväll.

Puss puss   

 
 
Vivi

Vivi

6 maj 2010 09:46

Gud vad roligt att han inte kände av valpen !!!!
Hoppas nu då att det håller i sig, han är ju faktiskt väldigt bra med djur!
kramar

http://www.missvivis.se

 
riesling

riesling

6 maj 2010 22:09

Ja, jäsiken vad mysigt!
Det är så gulligt med valpar så man kan dööö!

http://riesling.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zophie - 21 april 2020 17:12

Here´s Zophie…. Hej bloggen, det var ett tag sedan. Var har jag varit, vad har jag gjort och varför övergav jag dig?! Relevanta frågor och ska jag vara ärlig måste jag säga att jag inte har något riktigt bra svar. Jag kan delvis förklara...

Av Zophie - 1 maj 2014 22:03

Jaha och hejsan kära bloggen. Sist jag skrev var det september 2013 och det som var tänkt som en nystart av både mig, jobb, bloggen och livet i sig blev ett totalt magplask. Tanken var att jag och en kollega skulle starta eget men det sket sig to...

Av Zophie - 9 september 2013 20:49

Jaha, idag var det dags igen. Något som legat i träda under en längre tid var det dags att inviga idag. På darrande ben stapplade jag in och tog plats. Nej, det var inte min första skoldag, det var första träningsdagen på evigheter. Nytt pass...

Av Zophie - 1 september 2013 18:00

Japp, så var det dags för ett litet boktips igen. Idag har vi haft bokbytardag igen och det var lika trevligt som vanligt. Denna gången var vi hos kära LaMor och bytte böcker. Jag hade med mig 5 böcker varav alla nästan var lika bra. En del a...

Av Zophie - 29 augusti 2013 10:19

Jaha, då har det inte blivit bloggat på ett tag igen. Denna gången ställer jag mig helt utanför dock och skyller på Telia, eller Felia som de skulle döpa om sig till. I två veckor nu har vårt nät strulat, jag inte bara nätet utan allt. Ingen tv, ...

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards