filoZophie

Direktlänk till inlägg 10 maj 2010

Superhjältekrafter

Av Zophie - 10 maj 2010 09:18

Klicka på stripen för att se hela:)



Rose Is Rose - May 10, 2010


Tänk vad härligt det vore att ha superkrafter...

Idag har jag en sådan där dag när jag egentligen har hur mycket som helst att göra, så tänk vad underbart det vore att ha superkrafter just idag. De krafter jag skulle behöva idag vore att antingen kunna klona sig och bli flera eller så skulle jag vilja kunna röra mig supersnabbt så att allt jag behöver göra skulle gå på nolltid. Jisses så praktiskt det hade varit.


På onsdag begravs min älskade morfar och då hade det verkligen behövts superstyrka. Det kommer bli en dag med otroligt mycket gråt, sorg, glädje och minnen och då hade det varit underbart att få vara superstark både i styrka och själ för att lättare kunna klara av en sådan dag.


Den 19 maj åker jag och familjen + min mamma och svärmor, till Turkiet i två veckor och då hade det varit ett kanontillfälle att vara både stark och kunna flyga. Då hade jag kunna lyfta alla plus deras bagage och sedan kunde jag supersnabbt flugit ner till Turkiet och lite snyggt landat direkt utanför hotellet. Inga köer, förseningar, problem med askmoln eller tansferstrul... Praktiskt helt enkelt.


Jag har även fått höra att det fortfarande pratas om mig på jobbet, inte det där trevliga och intressanta snacket utan av den lite mer taskiga varianten. Dessutom berör det inte bara mig utan även mina barn och det varit så roligt att både ha superhörsel samt kunna läsa tankar så jag hade kunnat bilda mig en egen uppfattning om det som sägs om mig och huruvida det är sant eller inte. Nu tror jag absolut inte att de personer jag fortfarande har kontakt med på jobbet inte säger sanningen, som de ser och hör den, men det hade varit roligt att själv få höra vad som sägs om mig och i vilka sammanhang. Efter det hade jag kanske velat ha förmågan att spruta eld eller något i den stilen, vad vet jag   


Och tänk vad coolt det hade varit att kunna läsa folks tankar OCH kunna påverka dessa tankar. Snacka om att man hade kunnat leva hur länge som helst med tanke på hur mycket man hade skrattat efter att ha mixtrat lite med tankegångarna hos vissa människor... Poff - Du känner ett behov av att suga på tummen... Poff - Du måste gå och kissa... hela tiden *fniss*... Poff - Du känner att du behöver säga sanningen i alla lägen... Vänta här, DEN hade ju varit intressant att applicera på de flesta... Jisses vilket getingbo man hade startat...


Men tyvärr har jag inga superkrafter... Jag kan varken flyga, läsa tankar eller lyfta 700 kilo med en arm...

Jag får nöja mig med de små krafter jag har... att vara supermamma (enligt mina små troll), att kunna fixa en bag in box på under 10 sekunder, att ALLTID hitta varifrån den där mystiska stanken kommer samt att på något konstigt vänster alltid hitta den där saken som någon behöver vid just rätt tillfälle.

Och jag tycker att det räcker gott för mig... för tillfället   


Puss   

 
 
Vivi

Vivi

10 maj 2010 14:44

Seriöst ?? Att de orkar, inte så men inte kan man ha mycket till liv om man snacakr skit om fd arbetskamrater och drar man in barnen är man riktigt ynklig. Du är en underbar mamma så det finns inget negativt som KAN sägas!

http://www.missvivis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zophie - 21 april 2020 17:12

Here´s Zophie…. Hej bloggen, det var ett tag sedan. Var har jag varit, vad har jag gjort och varför övergav jag dig?! Relevanta frågor och ska jag vara ärlig måste jag säga att jag inte har något riktigt bra svar. Jag kan delvis förklara...

Av Zophie - 1 maj 2014 22:03

Jaha och hejsan kära bloggen. Sist jag skrev var det september 2013 och det som var tänkt som en nystart av både mig, jobb, bloggen och livet i sig blev ett totalt magplask. Tanken var att jag och en kollega skulle starta eget men det sket sig to...

Av Zophie - 9 september 2013 20:49

Jaha, idag var det dags igen. Något som legat i träda under en längre tid var det dags att inviga idag. På darrande ben stapplade jag in och tog plats. Nej, det var inte min första skoldag, det var första träningsdagen på evigheter. Nytt pass...

Av Zophie - 1 september 2013 18:00

Japp, så var det dags för ett litet boktips igen. Idag har vi haft bokbytardag igen och det var lika trevligt som vanligt. Denna gången var vi hos kära LaMor och bytte böcker. Jag hade med mig 5 böcker varav alla nästan var lika bra. En del a...

Av Zophie - 29 augusti 2013 10:19

Jaha, då har det inte blivit bloggat på ett tag igen. Denna gången ställer jag mig helt utanför dock och skyller på Telia, eller Felia som de skulle döpa om sig till. I två veckor nu har vårt nät strulat, jag inte bara nätet utan allt. Ingen tv, ...

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards