filoZophie

Alla inlägg den 5 juni 2010

Av Zophie - 5 juni 2010 17:02

Hejsan igen alla mina älskade vänner och ovänner   


Nu är jag tillbaka, jag är hemma, zu hause, at home sweet home... did you miss me *skrattar*.

Efter 2 sköna och fantastiska veckor i Turkiet är jag nu tillbaka på hemmaplan och mer än redo att ta vid där jag slutade. Jag har massor att berätta och delge er mina vänner men jag får nog ta lite i taget annars är risken stor att jag fyller hela jäklans bloggplatsen med mitt inlägg.


Det första jag skall göra är att konstatera att jag ska tillbaka. Vi kommer åka nästa år igen, det är hela familjen överrens om för vi har haft det så underbart på vårt lila Cinar Garden i Side så det när inte klokt. Vi har blivit ompysslade, servade, bjudna på utflykt och annat spännande. Min älskade mamma som jobbat över 25 år i hotell och restaurangbranschen har aldrig sett maken på servicekänsla och effektivitet och jag håller med henne.


Det var desto jobbigare att komma hem och få veta att även min mormor ligger för döden, morfar gick ju bort valborgsmässoafton. Dessutom har två av min mammas kusiner gått bort, samma dag faktiskt. Det känns som om det är lite mycket oroligheter runt vår familj just nu, men vi tar oss igenom även detta. Den jag tänker mest på är självklart min mamma men hon har försäkrat mig om att hon kommer helskinnad ur detta. Hon menar att våra två veckor i Turkiet gjort henne stark och full av lycka och att detta hjälper henne att hantera sorgen på ett bra sätt.

Dessutom har hela familjen förberett sig på mormors bortgång under en lång tid nu. I flera år har hon varit dement och vi har alla önskat att hon skulle få somna in på ett värdigt och stillsamt sätt. Tyvärr har hon haft ett stark hjärta och varit seglivad och hon har också bara blivit sämre. Men nu verkar det som om min älskade mormor också ska få somna in, även hon är nu färdigälskad och redo att lämna oss. Jag är lycklig för hennes skull och önskar henne en fantastisk resa, det är ju faktiskt så att det är värst för dem som blir kvar eller hur?!


Nej, nu vill jag inte skriva mer om deppigheter, sorgsenheter och död. Jag vill istället fira livet, sommaren, vänskap och kärleken. Jag tänker gå ut i solskenet, sätt amig ner i en solstol och bara njuta av livet och meningen med det.


Jag lovar återkomma snarast och då ska jag delge er en hel del minnen från Turkiet och berätta historien om min brutna tå   .


Puss och kram alla   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards