filoZophie

Alla inlägg den 7 november 2010

Av Zophie - 7 november 2010 10:21

Ja, vad kan jag säga... Gårdagens avsnitt av succeserien var helt outstanding. Personligen trodde jag att detta avsnitt skulle bli det minst bra avsnittet. Petter är Sveriges bästa inom sin genre och jag var nästintill övertygad om att det skulle bli en allt för svår utmaning för de andra att tolka hans musik... och vad händer? Jo, det blir det bästa avsnittet någonsin.


Jag var helt tagen och totalt blown away av de övriga artisternas tolkningar... till och med Plura fick fram en fantastisk tolkning av Hip Hop-kungens musik...

Att lista någon som var bäst igår, det vet jag inte om jag kan i och med att ALLA var så otroligt bra, men en person stack ju ut lite extra när det gällde tolkning av just själva texten och han lade också ner så otroligt mycket själ i sitt framförande att till och med Petter började gråta, så jag får nog ändå säga att Lasse Berghagen tog hem priset för bästa tolkning igår. Han var dock tätt följd av både sin förra fru, LillBabs med en underbart LillBabsig version av Såklart, samt September som verkligen gjorde en riktig September igår.


Hatten av mina vänner och ett stort tack för att ni förgyller mina lördagkvällar. Jag ser verkligen fram mot CD-skivan till jul och jag hoppas innerligt att en DVD släpps och att serien får en fortsättning...


Vilket föranleder mig till dagens artist.


Den tredje personen ut är en man i sina bästa år. Han är egentligen en del av en duo men är ändå frontfigur vilket jag tycker berättigar honom en plats. Han är en renodlad musikartist och har inte en riktigt lika gedigen meritlista som tidigare utvalda i min drömsjua. Han är inte heller lika bred i sin musikstil som övriga men han har ändå försett Sverige med en stor och högt älskad låtskatt, speciellt min äldste son dyrkar honom. Han har levt ett tufft liv kantat av höga berg, djupa dalar och en hel del droger däremellan. Nu är han däemot ren sedan flera år tillbaka och har börjat ett nytt liv med nytt material och jag vill verkligen se vad andra artister skulle kunna göra med hans råa, raspiga och otroligt svenska musik.


Självfallet pratar jag om allas vår Bad Boy:



Håkan Hemlin i NORDMAN!!!


Three down and four to go...


Idag väntar ett besök på GeKå´s för min del och tills nästa gång bjuder jag er farväl mina vänner.


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards