filoZophie

Alla inlägg den 20 november 2010

Av Zophie - 20 november 2010 22:04

Hejsan alla vänner.


Ja, så har ytterligare en kväll kommit och gått med mina nyvunna vänner i serien Så mycket bättre.

Kvällen bjöd på dramatik, skratt, känslor och en hel drös med fantastisk musik som sig bör i detta eminenta sällskap. Det var tråkigt att Lillbabs gjorde sig illa men det var inte förvånande att hon studsade tillbaka med orden "The show must go on"... Lillbabs i ett nötskal har jag förstått, krya på dig Barbro...


Och att kvällen bjöd på underbara tolkningar av den svenske pop-prinsen, Christer Sandelins, låtar var inte heller det någon överraskning. Överraskad blev jag dock av att Plura stod för den absolut bästa tolkningen av Herr Sandelins låtar nämligen Vill ha dig... helt enkelt underbart!!!


Jo, di Leva var också fantastisk med låten Om igen och han visade dessutom vilken otrolig röst han faktiskt har men Plura la så mycket själ i sin version så jag bara måste kora den till vinnare.


Nu har jag dessutom nummer fyra klar i min egen lilla drömsjua. Vill ni veta vem???


Han är en otrolig entertainer, han har skrivit den ena hitlåten efter den andra, han är radiopratare och revyartist, han har varit med i schlagerfestivalen och även skådespelat, han är flitig bloggare och har heft en egen tv-serie, han har släppt minst 10 album från 1975 till 2010 och han har dessutom mottagit Karamelodiktstipendiet 1991 och Karl Gerhardsällskapets stipendium 2005.

Har ni klurat ut det?

Vet ni vem?

Jag talar självklart om mannen man antingen älskar eller hatar, provokatören, inspiratören och sanningssägaren, den nästan konstant solglasögon prydde, allas vår:


MAGNUS UGGLA.



Han har ju, ärligt talat, gjort så otroligt mycket musik och det mesta av musiken är ju dessutom otroligt bra. Jag har lyssnat på honom, mina föräldrar känner väl till hans låtar och nu hör mina barn hans musik på radion. Han är en fantastisk artist och jag tycker att han är självskriven i min drömsjua.


Hur tycker ni det verkar hittills???


Nu är det dags att knyta sig, imorgon kommer tjejerna för en trevlig bokbytareftermiddag.


Ciao   

Av Zophie - 20 november 2010 00:26

Som de flesta av er redan vet är jag en total sucker för tv4-as produktion

mycket bättre . Detta är en serie med humor, kärlek, musik och ett STORT hjärta. Lördagens avsnitt var Barbro Svenssons - Lillbabs och detta var ett av de bästa avsnitten någonsin.

 

Jag vet inte om jag är partisk men när jag var liten och min mamma spindeln i nätet på Strand Hotell i Borgholm (där alla kändisar bara VAR) så var LillBabs en favorit. Jag minns själv en gång att mamma fixade in mig på en av LillBabs konserter och jag njöt av varje sekund. Musiken, närvaron, känslan, och den konstanta värmen. Jag minns så väl att jag under en konsert fick en clownnäsa av henne och det levde jag på mycket länge. Hon var och är en levande legend.

 

Att få se henne ha sin egen dag var såååå roligt. Att hon hade städdille visste jag (det var inte mycket städerskorna behövdes efter hennes besök) och att hon gillade golf var inte heller en hemlighet men att uppträdandena blev en sådan succe DET kunde jag inte gissa.

 

-Klas-Göran-, var säkerställd med Lasse och att Tuff brud i lyxförpackning skulle komma på någons repertoar var självklart men att Thomas di Leva skulle göra bästa tolkningen totalt var helt oförväntat från min sida. JA, självklart levererade September-Petra återigen men hon gjorde det som just September och därför vinner di Leva. OM September hade gjort sin tolkning som Petra då hade hon vunnit mitt maraton men nu gjorde hon inte det och därför vinner di Leva denna omgång. Hedersomnämnande till Petter igen såklart då han gör en outstanding variant av just -Tuff brud i lyxförpackning-. *Applåder*

 

Men totalt sett ser jag detta avsnitt med stort intresse. Jag är imponerad, facinerad och inspirerad av dig LillBabs och din person. Ett kraftpaket med styrka och *f´låt* ett mycket snyggt fordral.

 

Hatten av för dig, din kunskap, erfarenhet, din persona, din öppenhet, din glädje och allt du är. Peace!!!!!!!

 

Kramen   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards