filoZophie

Direktlänk till inlägg 23 november 2010

Gnälldag. och fjortisfunderingar...

Av Zophie - 23 november 2010 11:10

Jo, jag vet....

Det är inte kul att höra gnäll gnäll men jag bara MÅSTE få gnälla av mig lite här. Om jag inte fick gnälla av mig i min egen blogg vart skulla jag gnälla av mig då???  


Jag BLIR så trött på alla dessa fjortisar som inte gör annat än fiskar efter läsare i rampljuset.

"Gå in på min blogg" stod det senast "du blir inte besviken"... Och så går jag in på bloggen för att kolla och gissa vad... JAG BLIR BESVIKEN! Där står inget som intresserar mig eller ens är intressant att läsa om. HALLÅ kan jag få min tid tillbaka, jag vill reklamera din j-la blogg. Jag blev skitbesviken vad ger du mig för det??!!!!! Snacka om falsk marknadsföring, är inte det straffbart?!


Och så var det ju detta med frågestunden. "Komm in, jag har frågestund och svarrar på alt" Jo, det är så att jag har en lite fråga till dig: Vad f-n har du en blogg för när du inte ens kan stava korrekt din lilla skit?????!!!!!  Jag har en fråga till: Vad får dig att tro att DU är så oerhört intressant att andra vill läsa om vad du hade på mackan i morse eller för färg på din bh????!!! Ja, det sistnämnda kanske någon halvfet, medelålders, trög gubbe sitter och runkar till men vi andra normala människor.... nej, jag tror inte det va!!!!!


Jag säger inte att min blogg är så perfekt, eller är så oerhört intressant, eller är fylld till bredden med akademiska och politiskt korrekta inlägg men jag ger i alla fall inte sken av eller ens utger mig för att vara det mest fantastiska som finns att läsa på denna jord, vilket faktiskt en del andra verkar tycka om sina bloggar.


Personligen skriver jag för mitt eget intresse, om det jag tycker är intressant och gillar. Jag lägger in lite lättsamheter, lite allvar och jag blandar friskt nyheter med anekdoter eller lägger upp min drömsjua eller skriver rent strunt... De som vill läsa det gör det och de som inte vill läsa det kan låta bli. Lägger jag upp något i rampljuset är det för att jag skrivit eller länkat till något jag tycker är otroligt intressant och jag gör det absolut inte bara för att locka läsare.


Nej, skärp er små barn!!!!

Dessutom har jag funderat lite över att det hela tiden är nya bloggar som läggs upp i rampljuset. Det finns ett par seriösa också som återkommer och dem har jag inget emot... men fjortisbloggarna har jag undrat lite över, varför de hela tiden byts ut.... men det måste ju bero på att mamma och pappa storknar när de får se mobilräkningen (10 kr för varje rampljusinlägg, 20 kr om det är rött) och så blir det mobilförbud för lille fjortis  ... stackars stackars...


Nej, små människor, håll er till sms, mms, msn och allt annat ni sysselpysslar med men kan ni inte stava och ni inte har något intressant att säga så ska ni kanske fokusera på skolarbetet i stället... eller i alla fall lära er stava och skaffa er ett liv.


Puss   

 
 
T

T

23 november 2010 12:19

Måste bara berömma ditt inlägg för du har verkligen fått med alla mina tankar och reflektioner på dessa bloggar. Bra skrivet och det fick mej att le för varje ord var sant och mitt i prick!

http://ensammalejonmamman.bloggplatsen.se

Zophie

23 november 2010 12:58

Tack lejonmamman:)

Vill också bara förtydliga att alla dessa tråkiga, fjantiga fjortisbloggar självklart har rätt att existera men lägg för h-vete inte upp dem i rampljuset. Basta.

 
Ingen bild

Okänd

23 november 2010 12:32

Hörredu va e det du skriver din jävla fjant? Ska du komma och snacka om andra människor så på de viset? Va i helvete finns det att läsa på din jävla blogg din feta HORA, låt folk skriva vad dem vill här passar det inte dig så stäng av din jävla blogg eller ägna dig åt din egen, så jävla patetiskt att skriva så som du har gjort, folk har bloggar för att dem vill skriva av sig, och visst om du inte visste det så e det inte bara att SYNAS, utan man MÅSTE GÖRA SÅ MAN SYNS MED inte sant? get a fucking life bitch och bry dig inte så jävla mycket om andra, tror du folk e intresserade av att läsa hur du klankar och klagar på andra.. JÄVLA PATETISKA HORA SPYR BARA ATT SE DITT FULA TRYNE. TWII

Zophie

23 november 2010 12:56

Återigen en otroligt intelligent kommentar med utmärkt vokabulär (du okänd, det betyder språk/sätt att uttrycka sig på). Jag tar hatten av för dig då du bevisar på pricken vad det är jag menar.
Puss

 
honesty

honesty

23 november 2010 12:34

haha jag hatar falsk marknadsföring :P haha

http://honesty.bloggplatsen.se

Zophie

23 november 2010 12:53

Visst är det jobbig;) Frågan är bara vart man vänder sig med reklamationer... hmmmmmm.

 
alice

alice

23 november 2010 12:41

Orkade inte läsa allt men det jag läste var ju asså.. fantastiskt rätt.(:

http://har ingen blogg som jag är tillgänglig på

Zophie

23 november 2010 12:52

Tackar.

 
Vivi

Vivi

23 november 2010 12:48

Ha ha ...jag förstår dig till viss del, men som du vet tycker jag att tom fjortisbloggarna har rätt att existera, det är bara att låta bli att gå in på dom ;)

Hmmm bio ?? You lost me... klart jag gärna går på bio me dig...hängde bara itne med vart det kom ifrån :)

Kram

http://www.missvivis.se

Zophie

23 november 2010 12:52

Little red ridinghood:)

 
Danne

Danne

23 november 2010 14:05

Haha, ännu en som är trött på alla Frågestunder :)
Har börjat ställa frågan "Får ja inte fråga dig nåt när du inte har frågestund" till dom som kör sina Frågestunder. Då har ja ju faktiskt ställt en fråga. Har dock aldrig fått nåt svar :)
Men alla fjortisar har ju Blondinbella och alla andra stora coola bloggare som idoler så då vill dom väl vara som dom antar jag.
Är personligen sjukt trött på alla bloggar som kör sina Frågestunder, Dagens outfit, Hiss eller diss och allt sån skit.
90% (typ) av alla bloggar är ju bara bilder på kläder. Tröttsamt. Vill ja se kläder finns de ju butiker att besöka, till och med online :)
Nä, nog från mig.
Men om du vill kan du besöka min blogg också. Förmodligen blir du besviken men ja har ju i alla fall fått ännu en besökare och de är ju allt som räknas :)
Ha en bra dag!

http://danneking.bloggplatsen.se

Zophie

23 november 2010 15:36

Jag tar en check så får vi väl se;)
Kramen

 
Vivi

Vivi

23 november 2010 15:05

Ahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... :)
Jo en biokväll får det faktiskt bli snart...eller snart & snart, men så snart vi kan :)

http://www.missvivis.se

 
Charlies syster Lola

Charlies syster Lola

23 november 2010 15:10

*skriver under varje ord* *bygger altare till Filozophie* AMEN!!! HALLELUJA! Ungarna och puckona får gärna skriva, men HÅLL DEM BORTA FRÅN RAMPLJUSET!!!

http://firestarter.bloggplatsen.se

Zophie

23 november 2010 15:32

Sätter mig på altaret och njuter... men du får nog komma upp här och joina mig min vän, din penna är lika skarp som min;)

 
Joanna

Joanna

23 november 2010 15:24

Klockrent Zophie! Finns inte mycket mer att säga ;)...

Gillar ditt sätt att skriva!

http://www.joannasblogg.bloggplatsen.se

Zophie

23 november 2010 15:31

Tack Joanna, vist är det;)

 
Ingen bild

Josefine

23 november 2010 16:08

Kloka ord! Jag stör mig inte så mycket på stavfel (det kanske inte personen kan hjälpa alla ggr), däremot när folk skriver med talspråk i bloggar tycker jag det är väldigt irriterande.

 
Anna Larsson

Anna Larsson

23 november 2010 19:37

Jag håller med dig till punkt och pricka.
mvh
Anna

http://www.annaochkent.bloggplatsen.se

Zophie

23 november 2010 19:40

Så talar en klok kvinna;)
Tack Anna. Kramen

 
Ingen bild

Lena

23 november 2010 20:30

Tillåt mig små le...
Jag är en av de som vågar vägra blogga!'Kanske mycket pga att tiden inte finns och vem vill läsa om blöjbyten, sjuka barn och sömnlösa nätter. Får vänta tills de blir tonåringar då händer nog mer upplyftande saker. Jag irriterar mig något gränslöst på alla blogg mails jag får. Jag ska ha en tävling kan jag få lite kläder, naturligtvis så länkar jag till er.. det är inte ett mail om dagen men minimum 5.. Så jag läser av princip inga bloggar, men nu har jag brutit mitt löfte. till och med en kommentar får du :)
Kram på dig

Zophie

23 november 2010 20:39

Känner mig smickrad.
Av det lila du skriver kan jag direkt säga att jag gillar sättet du skriver på och ditt språk. Välkommen att höra av dig när du själv börjar blogga... och innan dess också om du vill såklart;)
Kramen/FiloZophie

 
Alexandra

Alexandra

24 november 2010 15:13

Haha jag håller faktiskt med dig! De flesta bloggar som är skrivna av människor under 17 år (och ibland över) är sanslöst ointresserade. Dock får man ju kanske ha i bakhuvudet att dessa människor TROR att dom är intressanta eftersom man trodde det när man var 14 bast. Dessutom har man kanske inte så där jättemycket att bidra till omvärlden när det gäller funderingar & jag tror därför det är så många yngre bloggare som bloggar om kändisskap, kläder och andra ytliga saker. DOCK delar jag din uppfattning kring dessa bloggar och bloggare och även jag stör mig på det varje gång dom ploppar upp i spotlighen. Ha en fin dag / La Femmes

http://www.lafemmes.bloggplatsen.se

Zophie

24 november 2010 15:17

Väl talat och ha en trevlig dag själv:)
Kramen

 
Ingen bild

La mor

25 november 2010 15:32

Jag måste börja med att säga att Du uttrycker Dig fantastiskt bra. Sedan fortsätter jag med att påpeka att jag tycker fjortisar är högst förtjusande. Så fantastiskt omedvetna om att den stora världen runt dem inte handlar om dem, inte har en aning om vilka de är och absolut inte bryr sig. Och ändå upplever speciellt tjejer mellan 13 och 18 (beroende på mognadsutveckling) att de är hela världens mittpunkt och att allt handlar om dem. Jag tycker det är jättegulligt - och oerhört tröttande samtidigt. Kanske skulle bloggplatserna ha samma indelning som många chatrum - 11-13, 14-18 o.s.v Så slapp man "störa" varandra. Den lilla okända/okände människan i kommentaren ovan är helt klart någon som ser sig själv som ovan nämnt och tycker att Ditt inlägg är riktat helt och hållet till henne/honom.
Stå på Dig min älskade lilla Bitch.....

Zophie

25 november 2010 16:20

Tackar älskade LaMor.
Visst har yngre tonåren sin charm men jag är och har alltid varit "språkpolis". Det där med speciella bloggindelningar... tja, det tål att tänkas på. Puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zophie - 21 april 2020 17:12

Here´s Zophie…. Hej bloggen, det var ett tag sedan. Var har jag varit, vad har jag gjort och varför övergav jag dig?! Relevanta frågor och ska jag vara ärlig måste jag säga att jag inte har något riktigt bra svar. Jag kan delvis förklara...

Av Zophie - 1 maj 2014 22:03

Jaha och hejsan kära bloggen. Sist jag skrev var det september 2013 och det som var tänkt som en nystart av både mig, jobb, bloggen och livet i sig blev ett totalt magplask. Tanken var att jag och en kollega skulle starta eget men det sket sig to...

Av Zophie - 9 september 2013 20:49

Jaha, idag var det dags igen. Något som legat i träda under en längre tid var det dags att inviga idag. På darrande ben stapplade jag in och tog plats. Nej, det var inte min första skoldag, det var första träningsdagen på evigheter. Nytt pass...

Av Zophie - 1 september 2013 18:00

Japp, så var det dags för ett litet boktips igen. Idag har vi haft bokbytardag igen och det var lika trevligt som vanligt. Denna gången var vi hos kära LaMor och bytte böcker. Jag hade med mig 5 böcker varav alla nästan var lika bra. En del a...

Av Zophie - 29 augusti 2013 10:19

Jaha, då har det inte blivit bloggat på ett tag igen. Denna gången ställer jag mig helt utanför dock och skyller på Telia, eller Felia som de skulle döpa om sig till. I två veckor nu har vårt nät strulat, jag inte bara nätet utan allt. Ingen tv, ...

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards