filoZophie

Alla inlägg den 17 december 2010

Av Zophie - 17 december 2010 08:04

Så här i juletider fylls affärer, gator, torg och de flesta hem med underbar och fantastisk julmusik. Allt ifrån kända till okända musiker gör sitt bästa för att sätta den lilla extra julstämningen på vår annars kalla och vita tillvaro.

Lika många tolkningar som det finns av stilla natt lika många favoriter finns det bland den Svenska befolkningen. Vilken är DIN favorit. Vilken jullåt tycker du är den absolut bästa? Tycker du inte om julmusik, vilken låt spelar du då helst under denna årstid? Finns det ett speciellt datum för när du tycker man ska börja spela julmusik?


Själv plockar jag fram alla mina julalbum lagom till början av december och sedan går de flitigt fram till mitten slutet av januari för att då placeras längst in och längst ner i hyllan... Ja, förutom ett litet gästsple i juni/juli när vi vid tillfälle är lite sinnesförvirrade och har jul(i) fest med julmusik, glögg och pepparkakor... mer om detta vid annat tillfälle   


När det gäller min personliga favorit finns det några stycken men denna är en av topparna tycker jag.


Ainbusk och Håkan Hemlin:


Med detta säger jag adjö för idag och önskar alla en riktigt GOD JUL... om vi inte syns innan dess ;)


Kramen   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards