filoZophie

Direktlänk till inlägg 12 maj 2011

Soccer mum.

Av Zophie - 12 maj 2011 17:24

Ja, jo nu måste jag väl ändå inse fakta. Min äldsta son... en fotbollsnörd...

Jag hade in i det sista verkligen hoppats att han skulle ta sitt förnuft till fånga och välja en annan sport men inte då, sådan tur hade jag inte i slutänden...


Som ni säkert förstår är fotboll inget som står högt på mina listor. Jag VET att det är en av världens största sporter och jag VET att alla små killar drömmer om att bli Zlatan men jag ORKAR verkligen inte med 22 svettiga karlar som jagar en och samma boll i 2 x 45 minuter eller vad det nu är. Jag tycker personligen att det hade varit oerhört mycket mer givande att ge killarna varsin boll och se vad som skulle hända då?! MEN kalla fakta är att mitt äldsta troll tycker att det är kul och då får jag väl svälja min förtret och acceptera detta. Det är bara att köra honom till träningen tisdag och torsdag samt ibland någon match under helgen.

Och JA, detta kan jag göra, för hans skull om inte annat, men jag kan för mitt liv inte begripa varför man lägger en match klockan 18.00 en fredagkväll?! Dessutom en match som min son är uttagen till.


Detta irriterar mig något enormt. I normala fall har vi, som många andra, tacofredag denna kväll och vi äter normalt denna tiden, alltså vid ca. 18.00 Nu blir ju mitt bryderi hur vi ska göra med maten i morgon??? Det är samling 17.15 och matchen börjar 18.00 och pågår säkert till 19.00 Sedan ska det duschas och vi har nog tur om vi är klara 19.45 Ska man äta mat då eller??? Ska man äta innan vi åker??? Men det är borta match så vi måste åka 16.45, ska vi äta 16.00 då eller??? Hur tjuriga och hungriga kommer inte mina söner vara då när kvällen kommer???


Nej jag VET att jag låter som en surkärring och jag kanske känner mig lite som en sådan också men jag var bara TVUNGEN att få beklaga mig lite.   

I morgon kommer jag, hur vi än gör med matintaget, att stå vid sidan om planen och heja heja heja på mitt stortroll. Jag kommer hoppa och hurra när hans lag gör mål och jag kommer uppmuntra dem med glada ramsor och serva dem med vatten och annat vid behov. Jag kommer vara en glad och pigg "soccer-mum" och hålla tummarna till de blir blå för att min sons lag tar hem segern. Jag tänker INTE bua och gapa på motståndarlaget. Jag tänker INTE skrika och gapa på domaren och inte heller psyka och gnälla på "felaktig utvisning fan". Att ungarna har kul och tycker att det ger gemenskap och sammanhållning samt en god fysisk utmaning är ju ändå det viktigaste.


Så håll tummarna för mitt stora troll imorgon, jag är tacksam för tanken.


Puss   

 
 
Carina

Carina

12 maj 2011 20:45

Ni får äta två gånger! När det är såna tider brukar vi äta tidig middag och sen något lite lättare på kvällen efteråt. Och de skev att det var bortamatch, då passar det kanon att stanna till på nån snabbmatskedja på hemvägen! Då får du ju extra glada troll också!

Nu är det bara ett par dagar kvar!

http://myangeljonathan.blogspot.com

 
Ewa

Ewa

12 maj 2011 20:47

Fotboll är gôrtrååååkigt! Håller med dig, men jag håller en och annan tumme för ditt stortroll. :-)

Drömma om att bli Zlatan..... Varför det? En värre diva får man leta efter!

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zophie - 21 april 2020 17:12

Here´s Zophie…. Hej bloggen, det var ett tag sedan. Var har jag varit, vad har jag gjort och varför övergav jag dig?! Relevanta frågor och ska jag vara ärlig måste jag säga att jag inte har något riktigt bra svar. Jag kan delvis förklara...

Av Zophie - 1 maj 2014 22:03

Jaha och hejsan kära bloggen. Sist jag skrev var det september 2013 och det som var tänkt som en nystart av både mig, jobb, bloggen och livet i sig blev ett totalt magplask. Tanken var att jag och en kollega skulle starta eget men det sket sig to...

Av Zophie - 9 september 2013 20:49

Jaha, idag var det dags igen. Något som legat i träda under en längre tid var det dags att inviga idag. På darrande ben stapplade jag in och tog plats. Nej, det var inte min första skoldag, det var första träningsdagen på evigheter. Nytt pass...

Av Zophie - 1 september 2013 18:00

Japp, så var det dags för ett litet boktips igen. Idag har vi haft bokbytardag igen och det var lika trevligt som vanligt. Denna gången var vi hos kära LaMor och bytte böcker. Jag hade med mig 5 böcker varav alla nästan var lika bra. En del a...

Av Zophie - 29 augusti 2013 10:19

Jaha, då har det inte blivit bloggat på ett tag igen. Denna gången ställer jag mig helt utanför dock och skyller på Telia, eller Felia som de skulle döpa om sig till. I två veckor nu har vårt nät strulat, jag inte bara nätet utan allt. Ingen tv, ...

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards