filoZophie

Alla inlägg den 12 juni 2011

Av Zophie - 12 juni 2011 20:14

Pust och stön.


Nu har vi firat lilltrollet i dagarna 4 och jag måste erkänna att jag är helt slut. Vi började redan i onsdags med att fira lilltrollet. Pappa skulle iväg till Köpenhamn på utbildning och skulle inte vara hemma på självaste födelsedagen så vi firade lite i förskott med korv och pomfrittes (beställt av sonen) och lite paket.

Torsdagen var dagisdag och på eftermiddagen åkte vi hem till mormor och morfar som fick fira lilltrollet med paket och god mat.

Fredagen var en paus dag och lördagen följde med kalas för dagiskompisarna. Vi hade jättetur med vädret och hade kalaset ute i parken vilket visade sig vara jättelyckat och alla barnen, inklusive födelsedagsbarnet, var mycket glada och nöjda när det var slut.

Idag har vi firat med släkten. Moster och morbror, mormor och morfar samt farmor har varit här och fikat. Moster hade bakat en fantastiskt god vaniljtårta, föll inte lilltrollet riktigt i smaken trots att det var han som beställt den, men vi andra smaskade i oss så det stod härliga till.

Nu leker de två trollen med lilltrollets nya leksaker och de bråkar, tjafsar och gnäller så det står härliga till. Alla de nya leksakerna är ju så roliga att de vill leka med dem båda två samtidigt och det går ju bara inte att samsas. Så är det någon som vill ha två små troll så lägg ett bud...   


Nu har man således firat i dagarna 4 och jag behöver verkligen en paus. Känns skönt att det är vardag och därmed dagisdag imorgon.

Jag tänkte köra min tema-vecka med städning och sortering på schemat sedan får vi väl se... lite tvätt blir det nog också då jag insett att jag nog aldrig mer kommer se botten av tvättkorgen då den hela tiden uppgraderas med ny smutstvätt.

Smutstvätt 3.0 får det väl bli... hamnar nog inte på mindre än det.


Så nu är det snart dags att gå till sängs och njuta av en god natts sömn för att imorgon ta nya friska tag i livet.


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards