filoZophie

Alla inlägg den 16 juni 2011

Av Zophie - 16 juni 2011 09:10

Hejsan alla glada och goa människor, hur har ni det därute idag?

Själv mår jag toppen för idag är det min födelsedag.

Personligen älskar jag, trots min ålder, att fylla år. Det är något speciellt med att ha sin egen dag tycker jag. När man var liten var det så mysigt att vakna tidigt med alla förväntningar och önskningar och att ligga i sängen och vänta på sången, paketen och blommorna. Den totala lyckan när man fick den där monchichi´n eller barbien man så länge önskat sig.

När jag blev äldre höll förväntningarna och förhoppningarna i sig och när man fick lite pengar eller den där supersnygga och mycket dyra tröjan man önskat sig var lyckan total. Mäktigt.

Nu förtiden är jag gift och har själv två små killar och att fira deras födelsedagar har blivit bättre än att fira min egen men visst pirrar det fortfarande i kroppen när jag har min egen dag och det är jag som står i focus.

Idag vill jag inte längre ha frukost på sängen, jag vill hellre äta min frukost tillsammans med min familj och jag har inte heller de där stora förväntningarna som jag hade som barn utan nu är det mest praktiska saker jag vill ha och önskar mig. Ofta önskar jag mig presentkort på kläder, min make vägrar dock att ge mig detta på de valiga klädkedjorna då det bara slutar med att jag handlar till ungarna, men de lite mer exklusiva kedjorna har mycket att bjuda på också.   

Detta året kommer en del av den ryska baletten till min hemstad i november så en biljett till den föreställningen står högt på listan i år. En pilatesboll enligt kiropraktorns order skulle jag också vilja ha och dessutom har jag ingen riktig drinkshaker vilket skulle behövas till sommarens goda drinkar...


Ikväll blir det middag ute på en av mina favoritrestauranger tillsammans med make och barn såklart och till helgen skall det firas med resten av familjen med grillat, lite vin och en riktigt smaskig tårta som bakas av min favoritbakis nämligen min goaste syster.


Ibland känns livet bara sååååå rättvist och det enda som kunde göra tillvaron bättre är om jag fick drömjobbet... ja se det hade nog varit den bästa presenten av alla. Men det ger sig väl, förr eller senare dyker nog jobbet också upp. Tills dess ska jag bara sätta mig ner i soffan och mysa med mina troll och till kvällen njuta av riktigt god mat.


Puss på er och ha en underbar dag, det tänker jag ha   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards