filoZophie

Alla inlägg den 17 juni 2011

Av Zophie - 17 juni 2011 00:45

Nu ville jag bara lägga in en liten brasklapp här... För er som befinner er i den yngre kategorin bloggare, ni får slå upp vad brasklapp betyder  .

Jag har spanat runt lite de senaste dagarna när det gäller bloggarna som visas i rampljuset och nu kommer bitchen i mig fram igen.

Hur KAN MAN skriva en blogg och ha en så otroligt dålig svenska? Jag bara undrar. Hur kommer vårt land se ut om 20 år, hur kommer affärslivet se ut, hur kommer ledningen i stora företag se ut och hur kommer vi människor att se ut och tilltala varandra??? JAG BARA UNDRAR??????????


Jo, ett litet slarvfel här och där, ett liet meningsbyggnadsfel hit och dit är väl inte hela världen men i dagens bloggar är det ju i de flesta fall bara skit, rent ut sagt. det är förkortningar, felstavningar, meningsbyggnadsfel inte bara en gång utan som en röd tråd i hela bloggen... Ärligt talat orkar jag inte med det alls. "Hon ba´och han ba´å dåm ba´och sen ba´" och sedan kommer "kolla min autfitt, kålla in min blågg, asså du bli inte lessen" SKÄRPNING *skriker i frustration*   .


Jag är inte perfekt, jag tycker att alla har rätt till en blogg, att skriva av sig frustration och ångest men det har även jag och sådana bloggar som jag nämnt gör mig verkligen tokig. Har ni hört ordspråket "Har ni inget vettigt att säga så säg inget alls", lev efter det tack.


Gudskelov finns det en plats jag går till när jag verkligen tvivlar på människans existens och överlevnad och det är hit på Kroppsbild.

Här hittar man verkliga människor, med verkliga problem, med ärliga och positiva kommentarer och med kärlek och äkta vara (för det mesta).


Jag älskar verkligen att gå hit då och då och bara ta del av alla olika människoöden och svar som dessa får och bara njuta av ett korrekt språk, ett verkligt innehåll och något som verkligen berör och kan göra skillnad för folk. Ta en tur till Kroppsbild och jag uppmanar "Har ni inget positivt att säga så säg inget alls".


Basta   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards