filoZophie

Alla inlägg den 20 juni 2011

Av Zophie - 20 juni 2011 21:13

Nu har det hänt igen... det var ett tag sedan sist men nu har det hänt:

Jag har fått en AWARD   !

Jag blir alltid så glad och otroligt smickrad när någon ger mig en Award för jag är lite gammaldags av mig och vill gärna tro att man bara delar en Award med dem man tycker förtjänar det.

Ja, jag VET att det finns de som delar ut Awarder till höger och vänster bara för att man vill ha mer läsare eller vill att folk ska tro att man är något fast man kanske bara är helt vanlig liksom   , men JAG blir SÅ lycklig när jag får en utmärkelse och jag klappar mig gärna själv på axeln när det händer. Dessutom beror det ju också lite på vem man fått Awarden av också. I mitt fall fick jag den av en tjej som jag vet faktiskt läser min blogg och tycker den är ganska bra även om vi inte alltid delar samma åsikter och då blir det ännu roligare att få den.


Tack goaste MissVivi för denna fina award !



Reglerna är som följer:

♥ Du ska krama den första personen du träffar efter att ha läst detta!
♥ Skriv sedan en lista på 10 bra saker om dig och lägg ut i bloggen.
♥ Skicka kramen och Awarden vidare till tre vänner.


♥ Det första uppdraget genomfördes enkelt och det blev inte bara en utan två kramar i en. Jag och mina små troll körde en trippelkram. 

♥ Den andra är lite svårare då man oftast inte har allt för många bra saker att säga om sig själv men det är bara att försöka:

- Jag är en bra mamma

- Jag är en ganska bra fru, dock inte lika bra som på att vara mamma

- Jag en riktig idéspruta och har alltid någon ny idé på lut

- Jag är en god organisatör även om jag just nu lever i kaos

- Jag är mycket bra på att lyssna

- Jag är otroligt serviceinriktad och mycket effektiv

- Jag är lättlärd

- Jag är bra på att hantera alla typer av människor, talar med bönder på bönders vis och med de lärde på latin 

- Jag är bra på att laga mat även om jag tycker det är ganska tråkigt

- Jag tror och hoppas att jag är ganska bra på att blogga   


♥ Det är svårt att välja tre som man ska skicka Awarden vidare till, det finns många fina bloggisar där ute men mitt val hamnar nog ändå på:


MissAngela

Riesling

Jonathans mamma


Grattis till er tre och Keep up the good work tjejer.


Puss och Kram   

Av Zophie - 20 juni 2011 12:58

Så var helgen till ända och den regniga vardagen tar vid.

Men hur vädret än ser ut eller har sett ut under helgen så har helgen ändå varit helt underbar. Jag fyllde ju år i förra veckan, vilket mina följare vet   , (tack för era grattishälsningar förresten) och detta skulle självklart firas med familjen under lördagen.

Det började inte så bra. Min kära LaMor och min syster och svåger skulle bege sig till Det Stora Spritlandet söderut denna dagen men de räknade kallt med att vara hemma till 18.00 i alla fall så att vi kunde fira med god mat och dryck. Nu blir det inte riktigt som man tänkt sig alla gånger och självklart var ju mina älskade släktingar inte helt ensamma om att tänka tanken - Alkohol - det gjorde ju resten av Sverige och halva Europa med för den delen. Det var köer, köer, köer och lite mer köer. Det blev gott om påfyllnad i barskåpet men det blev också ännu mer köer. Klockan 21 var de hemma och då hade vi andra redan ätit och börjat tulla på "ångorna" av det som var kvar i det ekande barskåpet...

De fick vid hemkomsten käka lite snabbt och sedan blev det tårta och ännu mer av den riktiga varan från det påfyllda lagret.

Är ni nyfikna på vad jag fick i present?

Av min snälla och fantastiska familj fick jag följande:


  Jag fick en snygg topp av min syster och svåger samt godis och en liten slant till nästa års Turkietresa.

Av kära mamms och papps fick jag en biljett till baletten Svansjön som kommer "till en plats nära mig" i november, detta med tillhörande överraskning som jag inte har en aning om vad det kan vara.

Av min käraste make, mina två små troll samt sväraste mor fick jag en presentkorg med en thékanna för induktionshäll (kan behövas till nya huset), servetter, thé, honung och inte att förglömma en drinkshaker... så att jag kan bereda allsköns drycker till sommaren i mitt nu påfyllda/välfyllda barskåp. Dessutom fick jag två underbara buketter med blommor och en pilatesboll. Kan en flicka ha det bättre undrar jag bara, kan man ha det bättre?!   

Nej, jag tror inte det.


Fridens mina vänner och må era födelsedagar bli lika underbara som min.

Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards