filoZophie

Alla inlägg den 21 juni 2011

Av Zophie - 21 juni 2011 13:10

Idag har jag ätit lunch.

Spännande va ;P

Nej, skämt åsido.

Jag funderade bara på hur livet kan vara ibland som en sådan där snyltare... skattesnortare... lat j-vl... och allt annat vi arbetssökande kan kallas för   .

Jag är ju som sagt en av de där 12-13? procenten som tillfälligt står utan jobb och mina dagar ter sig ganska tråkiga och trista i normala fall men inte denna veckan faktiskt. Igår hade jag goa A. på lunch och under eftermiddagen skack jag och maken för att kolla klinker till huset. Idag har jag lunchat med mammsen och finaste L. och under eftermiddagen kommer det vara tvätt och städ som står på programmet. Imorgon ska jag träffa mina gamla kursare under förmiddagen och sedan käka lunch med söta K. Eftermiddagen kommer bjuda på lite midsommarhandling. Och på torsdag är jag bjuden till gulliga J.B på lunch.

Jag säger som svärmor, som sedan några år är pensionär, jag fattar inte hur jag hann med att jobba   .


Förutom att både jag och mammsen blev bjudna på lunchen idag av L. så hade faktiskt finaste L. även köpt en present till mig, då jag fyllde år förra veckan. Hon är så gullig och omtänksam.

Jag fick välbehövligt :


 

2 nya pocketböcker. 

Tack snällaste L., det var faktiskt precis vad jag behövde och jag blev verkligen så glad   .

Som en del av er vet tillhör jag ju ett gäng som träffas varannan månad för att fika och byta pocketböcker. Vi har gjort detta i nästan 4 års tid tror jag nog att det är... om inte mer...

Vi har alla ett brinnande intresse för böcker och vi trivs dessutom i varandras sällskap. Förutom att få träffa varandra och fika lite är det ju dessutom ett mycket prisvärt sätt att skaffa sig ny litteratur på. De senaste gångerna har det dock varit lite mycket av samma återkommande böcker som funnits på bokbytarbordet men nu fick jag ju då förstärkning i min pott tack vare L.

(Jag lovar skriva lite mer och utförligare om bokbytarklubben vid senare tillfälle.)

Böckerna är skrivna utav en författare jag inte tidigare läst (Johan Theorin) samt utspelar de sig på Öland, där jag växt upp och det är ju extra spännande.

Jag lovar att jag kommer med en recenssion av böckerna när jag avslutat dem.


Dessutom, vilket gjorde mig lite extra glad och smickrad, visade det sig (genom en liten groda eller felsägning) att sötaste L. faktiskt läser min blogg. Detta gör mig faktiskt lite extra glad då hon är mycket väl bevandrad i den akademiska världen och precis som jag är en stor förespråkare av det korrekt skrivna ordet. Jag tror nog inte att hon skulle läsa vilken liten fjortisblogg som helst *förlåt om jag nu trampar någon på tårna.. IGEN!*.

Därför blev jag extra glad över att hon faktiskt läser MIN blogg. Tack för det L. det förgyllde min redan förgyllda dag   .


Nu ska jag snart åka och hämta mina troll från dagis och fritids sedan blir det väl till att sjunga en snutt tillsammans med lilltrollet som vi gjort nu de senaste dagarna. Vädret är ju inte på sitt soligaste humör och den sången som vi sjunger så gott som varje dag här hemma är nu *Regn, regn ge dig av, kom igen en annan dag*.

Mitt yngste troll tröttnar aldrig på att sjunga den, jag undrar om det kan vara därför det regnar så mycket... egentligen?!


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards