filoZophie

Alla inlägg den 30 juni 2011

Av Zophie - 30 juni 2011 11:17

När man har ont är det bra att ta till musik som lindrande av smärta. Här kommer en av mina favoriter... Kanske inte så bra att spela när man har riktigt ont dock då låten får hela mig att spritta av energi och viljan att dansa verkligen väcks till liv... Men det är en riktig piggelinlåt   

och ja, jag har ett par riktiga rullskillor fast mina är vita...



Go out and be a little Loca...


Puss   

Av Zophie - 30 juni 2011 10:02

... du ännu inte känner.


God morgon alla glada.

Då jag var lite irriterad i ena kanten igår tänkte jag göra dagens inlägg lite mer positivt, jag är ju trots allt en ganska glad skit   .

Idag blir temat vänskap:

Jag har, som många andra FaceBook, och skrev i min status i morse att jag undrade hur dagen skulle bli när jag vaknat och hade ont, ont och ännu mer ont.

(Till saken hör att jag är van att ha ont, jag har en otroligt hög smärttröskel och gnäller inte för lite ont. Däremot gnäller jag när jag har otroligt ont och det har jag nu.)

Jag vaknade alltså i morse och kände direkt att något var fel, något ligger fel i nacken och bröstryggen och så fort jag är färdig här (och med Telias telefonkö:P) ska jag ringa min kiropraktor.

Men ändå!

Nästan direkt fick jag ett svar på min status från en av mina vänner M. som kramade om och önskade bättring, tipsade om värktabletter och lite kärlek... En sådan kommentar värmer så oerhört mycket, men vad är då så speciellt med detta undrar ni säkert. Ja det som var speciellt i detta fallet var att vi är vänner på FB (ursäkta förkortningen;)) men vi har aldrig någonsin träffats.

Den underbara M. ifråga, som har ett lika vackert yttre som inre, är tillsammans med en av mina bästa vänners bror. Hängde ni med? Vi har bara av en slump addat varandra på FB men vi har alltså aldrig träffats.

Förövrigt är min bästa vän J., (som är kopplingen mellan M. och mig i detta fallet,) också en nätkontakt. Jag och J. träffades av en slump på FB, började maila en massa, träffades några gånger och det klickade direkt. Därefter har besöken varit många och hjärtliga och vi är verkligen som syskon. Jag älskar henne som en syster och jag vet att till henne kan jag säga allt och inget och ringer jag henne mitt i natten och behöver henne så finns hon där. Nu har jag turen att ha ett par sådana vänner till men dem har jag träffat i verkligheten och skaffat mig de banden "i verkliga livet" medans jag med J. knöt banden via nätet först och byggde vänskapen efter det.


Kommer hon aldrig till punkt undrar ni kanske nu då och jo, det gör jag.

Vad jag vill säga med detta inlägg är att kärlek och vänskap kan se ut på så många olika sätt. De kan uppstå på de märkligaste platser och ur de konstigaste förhållanden och i slutändan kan det faktiskt bli hur bra som helst och det kan ge en så mycket i livet som man kanske inte hade fått om man inte hade vågat satsa.


Främlingar är vänner du ännu inte känner, ett ordspråk som jag känner idag aldrig har varit tydligare. Så kram på er alla både främlingar och vänner, vem vet vad framtiden bjuder på i fortsättningen? Tack för att ni finns och är de ni är och för att ni med er existens förgyller min tillvaro.

Jag hyllar er idag.


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards