filoZophie

Alla inlägg den 3 juli 2011

Av Zophie - 3 juli 2011 19:25

Idag är ingen jätterolig dag...


Idag har en av mina mest älskade vänner skrivit ett långt mail till mig. Hon saknar mig och vill så gärna träffa mig och jag vill inget hellre. Problemet är bara att hon bor så långt bort och just nu är det tyvärr bristen på pengar som hindrar mig från att åka dit.

Min vän är nybliven förälder och hade det redan innan ganska tufft, tänk då hur tufft livet kan bli när man är nybliven förälder och känner sig ganska ensam. Nej, nej hon är inte ensamstående förälder utan hon bor ihop med barnets far men just nu har han så mycket själv att tänka på, med jobb, utbildningar och annat att han kanske inte alltid har möjlighet att ge henne det hon behöver just nu.

Tjejer och killar är ju ganska olika och har olika behov och vi tjejer vill ju gärna älta, prata, få tips och ideér, diskutera och analysera med våra tjejkompisar när det gäller olika saker i våra liv. Killar har inte riktigt samma behov utan snackar om det som de tycker är nödvändigt sedan är det bra.


Därför saknar hon mig nu, för jag är en av hennes bästa vänner och hon hade behövt få tjabba av sig lite. Visst har hon vänner i sin omgivning men kanske inte alltid som hon kan diskutera vad som helst med, som hon kan göra med mig. Av den anledningen känns det inte som någon bra dag idag för helst av allt vill jag vara hos henne. Jag vill vara den klippan hon kan luta sig mot, den axel hon kan gråta vid, den mur hon kan klaga hos och den vän som alltid finns där och ställer upp.

Självklart gör hon samma sak för mig och mailen mellan oss brukar ofta bli både långa och hjärtliga. När vi väl träffas spelar det mindre roll hur länge sedan det var vi träffades vi tar liksom bara vid där vi slutade. Jag hoppas av hela mitt hjärta att hon förstår och vet hur mycket hon betyder för mig och hur mycket jag saknar henne.


Har ni någon sådan där riktigt bra vän som ni kan berätta allt för?

Någon som ställer upp i alla väder?

Hur träffades ni, för hur länge sedan och hur ofta träffas ni idag?


Har ni en riktig vän så håll hårt i henne eller honom och låt dem veta att ni  uppskattar och älskar dem.

Johanna, jag älskar dig massor och massor igen, du är min bästa vän och jag saknar dig mest i hela världen.


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards