filoZophie

Alla inlägg den 7 juli 2011

Av Zophie - 7 juli 2011 13:22

Om gårdagens känsla var besvikelse är dagens känsla, en känsla av hopp.


Anledningen till min besvikelse var att jobbet jag sökt som kundtjänstmedarbetare (ja, jag vet att jag är för överkvalificerad;)) INTE skulle gå att kombinera med ett jobb som rektryterare (där jag faktiskt har relevant utbildning). Tjänsterna är för övrigt inom samma företag. Det verkade som om det inte alls skulle gå att kombinera dessa tjänster trots att jag fått hintar om motsatsen.

Idag ringde således personalchefen och meddelade att han hade en dålig och en god nyhet. Den dåliga nyheten var att jag inte fick jobbet på kundtjänst, den goda var att han UPPMANADE mig att söka tjänsten som rekryteringsansvarig och lovade att jag skulle kallas till intervju då.


Under intervjun igår verkade han inte alls tycka att den tjänsten passade mig då jag har små barn och jobbet innebär resor men idag hade han tydligen ändrat sig och verkade faktiskt se vilka möjligheter man kunde ha av en person med min erfarenhet i kombination med utbildning.


Det innebär resor och endel övernattningar men samtidigt är mina troll nu fem och tio år och dessutom är nu båda mina föräldrar pensionärer och kan förhoppningsvis hjälpa till med barnen de dagar mina uppdrag eventuellt skulle krocka med min makes...

Nu låter det som om jag redan fått tjänsten och den inställningen tänker jag ha under sommaren så att jag hinner bygga upp självförtroende och ego tills det blir dags för intervju i augusti/september   .


Det är ett ganska ungt företag men de verkar ha koll på läget och jag tror att jag skulle trivas i deras regi. Jag upplever det som att man skulle kunna få mycket för sina tankar och ideér och möjlighet att utveckla dessa också. Det är ett glatt gäng, i alla fall de jag har träffat, och de har hjärtat på rätta stället och en god portion humor vilket faller mig helt i smaken.

Vi får väl se vad som händer men jag börjar tro att min framtid kanske ändå börjar se lite ljus ut   .


Dagens uppdrag har för övrigt gått ut på att baka paj, paj och åter paj. Ost- och lökpaj har stått på programmet och det ligger nu en mycket härlig doft och simmar runt i lägenheten. Hoppas bara att de smkar lika bra som de doftar.

Nu hägrar duschen för om en liten stund ska jag träffa maken och vi ska åka till kakel-Nisse och kolla lite plattor till vårt blivande kök.


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards