filoZophie

Alla inlägg den 9 juli 2011

Av Zophie - 9 juli 2011 11:48

Hejsan hoppsan alla glada.


Idag känner jag mig utmanad av Missvivis och kommer med min lilla sommarlista. Jag fortsätter självklart utmaningen till alla som känner sig manade. Kommentera gärna här dock så att jag sedan kan gå in och kolla era inlägg...

 


Det bästa med sommaren:

Klassiska sol och bad känns lite Svensson men det ändå mitt svar. Värmen som solen ger och det underbara vattnet som ger sådan frihet är bara så mycket jag.


Favoritglass:

Den italienska glassen har varit en favorit hos mig sedan 1987 då jag besökte Italien för första gången. Fick jag äta endast en glassort i resten av mitt liv skulle det bli italiensk vanilj... smaskens...


Favorit på sommartallriken:

Grillkvällar.

Jag är en riktig sucker när det gäller grillat så på sommaren går grillen varm hos oss (inte denna sommaren då vi tillfälligt bor i lägenhet men alltid annars). En god köttbit på grillen, lite sallad med nypotatis och ett glas rosé till det. Det är nog meningen med livet   .


Favoritdrink:

Tja, denna sommaren kommer det nog bli en Grezze som är en ny och mycket god bekantskap. Annars är ju alltid min egen specialare med Hallandsfläder och Ginger Ale en absolut sommarfavorit.


Sommarlåt som går varm:

Förlåt mig alla vänner, tyck inte mindre om mig nu men låten som kommer rulla mycket hos oss i sommar är - Om sanningen ska fram..


Hav eller sjö:

Utan tvekan det riktigt stora blå!


Mygg eller getingar:

Pest eller kolera, jag kan inte bestämma mig och kör därför en fuling och kopierar Missvivis rakt av: En geting med is i   


Favorit sommarplagg:

Måste nog säga att jag tror att min nybeställda klänning kommer bli en stor favorit... Det känns så även om den inte dykt upp hos mig ännu. Kolla bara här


Vad kostar dina solglasögon:

Ja, nu när jag inte längre behöver slipade solglas, tack vare min ögonoperation, så blir det inte många kronor. Jag köpte solglas senast för ett par år sedan och då kostade de ungefär 250 kronor. Jag har dem ännu och är supernöjd.


Kör du cab på sommaren:

Big no no. Mitt hår och cabbe är en ekvation som absolut INTE går ihop.


Favoritstrand (i Sverige).

Måste ändå bli sandstranden i Mellbystrand. Den är lång, den är mjuk och den är... liksom sandig...


Favorit utflyktsmål:

Tja, här är jag nog lite tråkig men jag får nog ändå säga Mellbystrand. Att åka på visit till mamms och papps är bland det mysigaste jag vet.


Favoritskor till sommarklädseln:

Snygga högklackade är och har alltid varit en favorit hos mig. Jag kan inte alltid ha det men det är ändå en favorit.


Partynatt eller grillkväll med vänner:

Det blir en klockren grillkväll med vänner. Jag tycker att det finns inget bättre sätt att tillbringa sin tid på än med just en mysig grillkväll i glada vänners lag. I detta fallet räknar jag även mina föräldrar som vänner för ikväll bär det av till dem för en riktigt härlig grillkväll med allt vad det innebär.


Så, mina vänner. Utmaningen är avslutad för min del, nu är det er tur. Känn er utmanade allihop och låt mig, som sagt, gärna veta så jag får läsa alla era härliga sommarsvar.


Puss   



Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards