filoZophie

Alla inlägg den 12 juli 2011

Av Zophie - 12 juli 2011 17:49

Vad är egentligen meningen med livet?

Hur många har inte funderat på detta och visst katten hade man vunnit Nobelpriset om man hade kommit fram med svaret, tror ni inte det?

Själv tror jag att en av meningarna med livet är musik.

Jo, visst är familj, barnen, fred på jorden och allt annat sådant den riktiga meningen med livet men personligen skulle jag inte klara mig utan just musiken.


När det gäller musik är jag allätare och jag lyssnar lika gärna på klassiskt som pop eller rock, det beror lite på vilket humör jag är på. Just nu ligger Madonnas Cheerish på cd´n och jag sjunger och nynnar med för fulla muggar... behöver jag nämna att jag är ensam hemma   .

Jag är på Madonna-humör just nu och hennes musik fyller rummen på, ibland kanske, lite för hög volym... men jag gillar det.

Att träna till Madonnas Celebration är underbart och varför inte köra ett stenhårt danspass till Shakiras Waka Waka. Att gråta till Propagandas A wound in my heart eller headbanga till Bon Jovis Living on a payer är också så otroligt förlösande för själen. Jag sitter gärna med en bok och njuter av underbar musik från förr med Louis Armstrong, Frank Sinatra och Billie Holiday. När jag städar föredrar jag poppigaste pop med Michael Jackson eller varför inte hans syster Janet, lite Paula Abdul eller återigen Madonna. I bilen går just nu all form av country på cd´n varvat med lite Rasmus Seebach och en gnutta Pussy cat dolls...

Tänk så konstigt att något så enkelt som lite noter, i rätt sammansättning, kan bilda ett sådant otroligt välljud och ibland vara den direkta orsaken till en persons sinnesstämning.

Just nu hamnade Beyoncé med sin underbara Halo i högtalarna och jag njuter men lägger också märke till att mitt humör stillades en aning. Inte så att jag blir ledsen och deppig men hela jag sänkte liksom tempot ett snäpp... Märkligt...


Vad gillar ni där ute för musik? Vad lyssnar ni på när det är party eller när ni är ensamma och kan välja helt själv? Hur påverkar musiken er och er sinnesstämning? Är ni helt oberörda eller kan ni till och med gråta när vissa låtar spelas?


Själv finns det en sång som alltid får mig att gråta och det är From this moment on med Shania Twain. När jag hör eller själv spelar den så trillar mina lyckotårar ner för kinderna. Det är min och min makes låt och den spelade vi i kyrkan när vi gifte oss... Den ger mig alltid välrysningar och tårar, då den dagen vid just det tillfället var den lyckligaste i mitt liv.


Men nu ska jag sätta på lite Simon and Garfunkel tror jag och sedan kommer min syster på en liten fika så tills vi hörs nästa gång önskar jag er bra musik och en


PUSS    såklart.

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards