filoZophie

Alla inlägg den 13 juli 2011

Av Zophie - 13 juli 2011 09:52

Hur kommer det sig att man ibland bara är så där trött, trött, trött...

Jag har en sådan där period just nu när min favoritsyssla alla kategorier stavas SOVA.

Jag kan inte riktigt begripa varför bara.

Det är hyfsat väder ute, det är varmt och gott och min man har semester (jag har ju alltid semester, tills det dyker upp ett jobb i alla fall).

Vi och barnen är lediga tillsammans och har alla möjligheter att njuta av tillvaron och bara ta det lugnt... och det gör vi också till stor del... så varför känner jag mig då så trött hela tiden?


Kan det bero på att jag varit utan jobb det senaste året?

Nu har jag ju i och för sig både hunnit vikariera lite samt gått en Starta-eget-kurs på fyra månader men ändå, det har ju inte direkt främjat rutiner att vara utan jobb och kanske är det brist på rutiner som gör att jag alltid är så trött. Jag har visserligen vid ett par tillfällen tidigare lidit brist på B-vitamin och då har jag också varit trött men det känns inte som samma sak denna gången.


Tja, det enda jag kan göra är att lägga mig i tid på kvällarna, äta bra och motionera... Det kanske är lite brist på det där sista som gör att jag är trött, det har ju inte blivit mycket av den varan de sista veckorna, i alla fall inget regelbundet.

*Suck*

Det är nog bara att inse fakta, mina 15 kilos övervikt och bristen på motion är nog det som är den främsta orsaken till min trötthet. Idag ska vi bege oss på en liten roadtripp till andra sidan kusten och vi ska stanna över natten. Vi kommer nog inte vara hemma förrän i morgon kväll men efter det får jag nog ta tag i regelbundenheten när det kommer till motionen. Efter helgen blir det nog också att ta till drastiska åtgärder för att bli av med sötsuget också. Lika bra att ta tag i allt på en gång nu.


Nej, en liten promenix innan vi sticker skulle nog sitta fint.


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards