filoZophie

Alla inlägg den 18 juli 2011

Av Zophie - 18 juli 2011 23:07

Àllå alla...


Nej, jag vet att det inte blev något inlägg igår men jag har varit nere hos mina föräldrar och då har man så roligt att man helt enkelt inte tänker på bloggen, jo det är faktiskt sant...

Men nu kommer i alla fall en uppdatering.


Lördagen bjöd ju som sagt på fest. Mina föräldrar firade 170 år och de hade bjudit in släkt, vänner och grannar till stor baluns i partytält på gården. Behöver jag säga att det blev en total succé (stavas det så?!).

Anyway, kvällen började, gästerna anlände, välkomstdrinkar delades ut och sedan var det bara att mingla runt och det är jag ju så bra på   . Släkten trivdes, vännerna likaså och grannarna var helt betagna i mina båda trollungar. Det skålades, vi sjöng, åt riktigt god mat och bandet mina föräldrar hyrt spelade bra musik. Vi sjöng en hemmasnickrad låt till mina föräldrars ära, en del tal blev det också och även ett hemsnickrat korsord skulle lösas under kvällen.


Mitt äldsta troll gick verkligen hem hos damerna och han dansade nog minst två danser med varenda dam som ville dansa och även om det var mina föräldrar som skulle stå i fokus den dagen så var det nog min äldste son som vann allas hjärtan. Han bjöd upp, var artig som bara få 10-åringar kan vara och dansade sedan med alla som ville och han hade sååååååå roligt. Det var en fröjd att se en sådan sida av honom som jag aldrig sett tidigare och jag var och är stolt som en riktig tuppelitupphöna över honom.

Självklart var även lilltrollet på sitt mest charmerande humör och även om gråten kom ett par gånger, på grund av orättvisor i leken så klart, så vann han ju alls medkärlek, med sina krokodiltårar om inte annat.

Mina föräldrar var supernöjda och blev ännu nöjdare när de fick sin present som vi fixat till dem, ett porträtt av oss flickor med våra män och barnen så klart. En stor canvasförstoring i 50 x 70 storlek var vår gåva och vad kunde vi bättre ge än något de aldrig skulle kunna fixa eller köpa själva. Bästa presenten till föräldrar kan jag tipsa om.


Kvällen avslutades något efter midnatt och alla var trötta men glada (i hatten). Söndagen kom och visst hade man liiiiiite ont i hårrötterna men det var inte så farligt som det kunde varit och efter en stadig lunch bestämde vi oss för att stanna kvar en natt till. Det är så underbart nere hos mina föräldrar och jag trivs så bra och känner mig så lugn och hemma där så det är inte klokt. Jag fyller verkligen på mina energidepåer och jag trivs så bra i mina föräldrars sällskap, det gör ju även min man och mina barn ska kanske tilläggas   .


Idag tog jag och min LaMor en tripp till Bjärehalvan för att inhandla diverse delikatesser och när vi ändå var i farten så ringde jag min make och hörde om han tänkt något på maten. Självklart hade han inte det så det var bara att fixa delikatesser till hela LaFamilia och så bar det av hem till föräldrarna igen för att grilla. Det är ju ändå bäst att passa på när vädret tillåter.

Dock avslutades dagen med att åka hemåt. Vi har mycket på programmet innan äldsta trollet åker på läger på onsdag så det var ju bara att bita i det sura äpplet och säga hej då tills nästa gång.

Och nu sitter jag här och uppdaterar, så att mina goa bloggisar inte tror att jag struntar i dem eller att jag gått och gömt mig  .


Det var nog allt jag hade att säga om min helg, hur har er helg varit?

Bara bra hoppas jag. Vi hörs snart igen.


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards