filoZophie

Alla inlägg den 19 juli 2011

Av Zophie - 19 juli 2011 22:29

Hur mår ni en kväll som denna?


Själv har jag lite ångest måste jag nog erkänna...

Min äldste son åker på läger imorgon, inget speciellt med det förutom att han ska åka själv till en storstad och vara borta från mig i 5 dagar... *suck*

Jag vet att han nu är 10 år gammal men han har aldrig varit borta från mig så länge och så långt bort och jag vet att jag kommer ha ångest och sakna honom något helt enormt. Jag vet också att han kommer få så roligt och han kommer mogna och växa som människa. Han kommer känna att han kan mer, vet mer och är starkare och mer självsäker när han kommer hem igen än vad han var när han åkte men ändå.... Jag kommer sakna honom enormt mycket , han är ju min store lille kille  och jag älskar honom så och vill bara att han ska må bra och ha det gott och att inget ont någonsin ska hända honom.


Jo, jag vet att det inte fungerar så i den riktiga världen men jag önskar ändå att jag kunde skydda honom från allt... men vilket trist liv han hade fått då...

Nej, det kommer bli bra, jag vet det. Han är också nervös men samtidigt nyfiken och jag önskar honom verkligen en fantastisk upplevelse med massor av nya erfarenheter och kompisar, god mat och äventyr. Jag önskar att han kommer hem med ryggsäcken full av berättelser, roligheter, äventyr och med en större självrespekt än vad jag upplever att han har idag.


Jag kommer sakna honom men jag kommer samtidigt vara ännu stoltare över honom än vad jag är idag... om det nu kan vara möjligt.


Min älskade son. Jag älskar dig mest av allt på hela jorden och jag är så stolt över dig... alltid. Jag önskar dig en upplevelse utöver det vanliga även om jag kommer sakna dig till vansinne. Jag hoppas att du får en massa nya vänner, att du får paddla kanot, åka ut och fiska, gå på disco och äta god mat och vräka i dig massor av glass. Jag hoppas att erfarenheten får dig att växa som människa och att den får dig att inse vad du faktiskt kan och vilken styrka du verkligen har inom dig. Du är min sol, min måne, min glädje och min styrka och anledningen till att mitt liv är så underbart som det är. Ta hand om dig... Be safe

 

Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards