filoZophie

Alla inlägg den 26 juli 2011

Av Zophie - 26 juli 2011 17:35

Jo, det var ju detta med självscanningens vara eller inte vara.

Hur lägger ni upp era matinköp?

Självscannar ni?


Själv försöker jag självscanna så gott det går och jag har anmält mig i fler butiker så att jag inte behöver stå i kassan. Jag tycker att det är skönt att självscanna. Man slipper långa köer när det är mycket folk i affären och man ser lätt vad en vara direkt kostar istället för att försöka gissa kilopriset. Nackdelen är ju dessa idiotiska avstämningar man åker på hela tiden.

Det verkar ju också som om den där apparaten håller koll på de gånger man verkligen storhandlat och väljer att lägga avstämningen vid dessa tillfällen.

Det är vansinnigt irriterande.

Det verkar som om det är mer regel än undantag att man får en avstämning när man antingen verkligen verkligen storhandlat eller när man är som mest stressad.

Slår aldrig fel... förrän idag!


Jag hade ett par varor som inte ville scannas in så när jag var klar med handlingen, vilket inte var jättemycket, så gick jag till scanningskassan och sa till att jag behövde hjälp. Jo, visst kunde man hjälpa mig och hoppsan se det blev en avstämning idag.

Hur förvånad blev inte jag då?!

Jag hade inte handlat mycket och jag hade inte särskilt bråttom.

Glatt la jag upp mina varor på bandet och glatt hjälpte han mig att scanna in de varorna som inte gått in från början.

Självklart blev jag godkänd utan anmärkning och jag kände att detta nog måste varit dagens höjdpunkt. För en gångs skull kände jag att jag hade flyt. Jag tror nog att jag ska fortsätta självscanna och kanske ska man inte storhandla utan handla lite i taget så att det inte blir så mycket varje gång.... OM man nu skulle få en avstämning igen   menar jag.


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards