filoZophie

Direktlänk till inlägg 26 juli 2011

Självscanning.

Av Zophie - 26 juli 2011 17:35

Jo, det var ju detta med självscanningens vara eller inte vara.

Hur lägger ni upp era matinköp?

Självscannar ni?


Själv försöker jag självscanna så gott det går och jag har anmält mig i fler butiker så att jag inte behöver stå i kassan. Jag tycker att det är skönt att självscanna. Man slipper långa köer när det är mycket folk i affären och man ser lätt vad en vara direkt kostar istället för att försöka gissa kilopriset. Nackdelen är ju dessa idiotiska avstämningar man åker på hela tiden.

Det verkar ju också som om den där apparaten håller koll på de gånger man verkligen storhandlat och väljer att lägga avstämningen vid dessa tillfällen.

Det är vansinnigt irriterande.

Det verkar som om det är mer regel än undantag att man får en avstämning när man antingen verkligen verkligen storhandlat eller när man är som mest stressad.

Slår aldrig fel... förrän idag!


Jag hade ett par varor som inte ville scannas in så när jag var klar med handlingen, vilket inte var jättemycket, så gick jag till scanningskassan och sa till att jag behövde hjälp. Jo, visst kunde man hjälpa mig och hoppsan se det blev en avstämning idag.

Hur förvånad blev inte jag då?!

Jag hade inte handlat mycket och jag hade inte särskilt bråttom.

Glatt la jag upp mina varor på bandet och glatt hjälpte han mig att scanna in de varorna som inte gått in från början.

Självklart blev jag godkänd utan anmärkning och jag kände att detta nog måste varit dagens höjdpunkt. För en gångs skull kände jag att jag hade flyt. Jag tror nog att jag ska fortsätta självscanna och kanske ska man inte storhandla utan handla lite i taget så att det inte blir så mycket varje gång.... OM man nu skulle få en avstämning igen   menar jag.


Puss   

 
 
Carina

Carina

26 juli 2011 21:40

Vi självscannar i princip alltid! Därför har vi inte handlat mycket på CityGross tidigare, men nu har de självscanning även där! Och när det gäller kontroller, är det inte ofta det händer oss alls! En gång blev de så förvånade när jag fick kontroll. Jag ställde flingpaketet jag hade i handen på bandet och tog fram en rulle choklad ur fickan. Jaha, vart har du resten? Det var allt, sa jag! CityGross har nån typ av liten kontroll ibland. Då scannar de bara ett par varor från var kasse så då slipper man plocka upp! Jag hatar att handla där det inte finns självscanning. Först ner med varorna i vagnen, sen upp med dom på bandet, sen ner med dom i påsar och sen ner med påsarna i vagnen igen...usch, blir ju trött bara av att skriva det! Kramis

http://myangeljonathan.blogspot.com

Zophie

26 juli 2011 23:23

Håller helt med dig. Självscanning is the shit ;P Puss

 
Ewa

Ewa

26 juli 2011 22:15

Vi självscannar. Avstämningar kommer mer sällan ju mer regelbundet dina avstämningar blir felfria. För oss är det numera långt mellan gångerna.

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

Zophie

26 juli 2011 23:22

Det borde inte vara så för avstämningarna skall enbart bero på slumpen enligt de affärerna jag besöker. Men ju färre avstämningar desto tacksammare ;) Kram

 
Ankie

Ankie

27 juli 2011 19:43

hej
ja precis, mer fokus på de som förtjänar det:)
jo hon är ju död men folk menade alltså att de skulle välja, antingen sörja hennes bortgång eller Norgetragedin...sjukt ju
Hoppas ni haft en fin dag
kram

http://missangela.bloggplatsen.se

 
riesling

riesling

3 augusti 2011 19:43

Jag självscannar också jämnt och det är precis så som Ewa skriver, ju fler gånger det blir felfritt desto längre mellan avstämningarna.
Sedan är det så att de till slut bara ska ta några varor, ex. fem, och kolla att de finns och till rätt pris. Så avstämningarna kommer att ske mycket smidigare längre fram.
Självscanning ÄR da Shit!!

http://riesling.bloggplatsen.se

Zophie

4 augusti 2011 09:52

Word up, babe ;)
kramen

 
Tarja

Tarja

6 augusti 2011 18:49

Självscannar ALLTID! Men jag får alltid avstämning när sambon är med, därför får han inte följa med och storhandla ;). Sist jag fick avstämningen (sambo var SÅKLART!) så hade vi handlat 4 varor... kändes lite dumt att ha avstämning på fyra varor, men det stämde :)

http://lillamammabitchen.bloggplatsen.se

Zophie

7 augusti 2011 14:49

Man undrar ju lite över självscanningens syfte när man får avstämning med 4 varor :) men visst, det skall ju vara helt slumpmässigt så varför inte. Skönt att inte ha storhandlat då :)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zophie - 21 april 2020 17:12

Here´s Zophie…. Hej bloggen, det var ett tag sedan. Var har jag varit, vad har jag gjort och varför övergav jag dig?! Relevanta frågor och ska jag vara ärlig måste jag säga att jag inte har något riktigt bra svar. Jag kan delvis förklara...

Av Zophie - 1 maj 2014 22:03

Jaha och hejsan kära bloggen. Sist jag skrev var det september 2013 och det som var tänkt som en nystart av både mig, jobb, bloggen och livet i sig blev ett totalt magplask. Tanken var att jag och en kollega skulle starta eget men det sket sig to...

Av Zophie - 9 september 2013 20:49

Jaha, idag var det dags igen. Något som legat i träda under en längre tid var det dags att inviga idag. På darrande ben stapplade jag in och tog plats. Nej, det var inte min första skoldag, det var första träningsdagen på evigheter. Nytt pass...

Av Zophie - 1 september 2013 18:00

Japp, så var det dags för ett litet boktips igen. Idag har vi haft bokbytardag igen och det var lika trevligt som vanligt. Denna gången var vi hos kära LaMor och bytte böcker. Jag hade med mig 5 böcker varav alla nästan var lika bra. En del a...

Av Zophie - 29 augusti 2013 10:19

Jaha, då har det inte blivit bloggat på ett tag igen. Denna gången ställer jag mig helt utanför dock och skyller på Telia, eller Felia som de skulle döpa om sig till. I två veckor nu har vårt nät strulat, jag inte bara nätet utan allt. Ingen tv, ...

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards