filoZophie

Alla inlägg den 30 juli 2011

Av Zophie - 30 juli 2011 14:35

Gårdagen bjöd på utflykt som slutade med en hel massa motion. Jag har ingen träningsvärk idag men är ganska trött varför det inte blev något inlägg igår.


Tanken var att vi skulle följa med goda vänner till ett närliggande utflyktsmål och där skulle vi ha med oss fika. Det lät trevligt och skulle dessutom ge mig möjlighet att leta lite efter bär och svamp. Fikakorgen packades, ungarna kläddes på och stuvades in i bilen tillsammans med fikakorg, dricka, grillmat (som skulle användas senare under kvällen) med mera. Maken körde och snart var vi framme. Förutseende som jag är hade jag tagit på mig mitt bäckenbälte (visst är jag duktig bästa kiropraktorn  ).

Att ta sig fram till utflyktsmålet var inte svårt och vi satte oss ner och begrundade det lilla vattenfallet som var vårt mål, samtidigt som fikakorgen packades upp och avnjöts. Vägen mot vårt mål hade dock inte bjudit oss på vare sig bär eller svamp så lite missnöjd var jag nog men det är inte klokt vad en kopp thé och en krabbelur kan göra för humöret och jag såg fram mot tillbakavägen och hoppades att det röda eller gula guldet då skulle dyka upp.

Tyvärr hedrade sig varken det röda eller gula guldet med sin närvaro och när jag insåg hur långt vi skulle gå och hur mycket uppförsbackar vi nu snackade om började jag misströsta lite faktiskt.


Jag har sedan tidigare lite problem till och från med ett instabilt bäcken. Nu har jag haft lite problem och har rännt hos min kiropraktor med väldigt korta och jämna mellanrum. Till sist köpte jag ett bäckenbälte av henne med ordern om att använda detta dygnet runt i 2 veckors tid vilket jag gjort och sedan vid behov speciellt vid träning. Och jag ska ärligt säga att hade jag inte haft bältet hade jag nog aldrig orkat ta mig upp för höjderna eller ner för dalarna heller för den delen...

Det var backigt till tusen och jag kände smärtan pulsera i höfter och leder men jag kämpade på och se tillslut var vi framme vid bilen igen och det var dags att åka hem. Det blev bara en liten kort totalrunda på en 3 kilometer eller så men med de förgjordade backarna kunde jag lika gärna sprungit en mara eller kört ett hårdpass på gymmet... så kändes det i alla fall   .


Jag kan dock kallt konstatera att jag hängde med i de andras tempo och skall jag pilgrimsvandra om 2 år så MÅSTE jag ta mig i kragen och sätta igång med träningen. Så från och med måndag... eller kanske redan i morgon faktiskt, är det promenader som gäller tills min kiropraktor är tillbaka från semestern. Efter det är det promenader och hårdträning som gäller.


Så nu sätter vi fart igen. Dagen idag har inte innehållit så mycket motion men 1 1/2 timmes rännande på stan kan man ju faktiskt se lite som motion eller...

Väl mött i löparspåret snart mina vänner.


Puss   


Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards