filoZophie

Direktlänk till inlägg 31 juli 2011

The Hoods

Av Zophie - 31 juli 2011 20:10

Jo då, som dagens titel lyder är jag snart på väg "hem".

Med hjälp av min kära mor, hennes vänner och därgenom en lånad stuga bär kosan av mot min gamla trakter i morgon.

Jag och familjen (inklusive mina päron) styr i morgon mot andra sidan kusten för ett par dagars semester så att jag kan få visa mina barn vart jag lekte som när jag var liten, vart jag gick i skolan och vart jag busade som ungdom.

Det känns urhärligt att inte bara åka över en dag eller sova borta bara en natt som vi brukar utan denna gången ska vi verkligen stanna lite och köra runt i mina gamla kvarter.


Mina föräldrar har bekanta som har stuga med tillhörande 2 lillstugor på tomten. Dessa två lillstugor ska vi få låna två nätter och då ska vi passa på att verkligen sightseea ordentligt och jag ska visa mina troll var jag växte upp. Jag får möjlighet att visa dem min barndoms stränder, mina tillhåll, mina kojor och de bästa klätterträden där jag alltid klättrade högst.

Det ska bli jätteroligt och jag ser verkligen fram mot detta även om jag inte alltid har så goda minnen från min barndom.


Vi verkar dessutom få tur med vädret och badkläder ska definitivt packas med. På vägen hem ska vi också stanna till och kolla in lite olika outlet´s. Lite shopping är aldrig fel och när butikerna ändå ligger längst med vägen är det ju lika bra att passa på. Tänk att få det bästa av världar, både semester och shopping  .


Denna gången tänker jag dock inte ta paus från bloggen utan jag ska faktiskt ta med mig datorn. Och bara för att jag ska komma in i shoppingtakterna så tänkte jag börja morgondagen med att sticka iväg och kolla in ett par datorväskor innan vi åker. Jag såg nämligen i senaste reklambladet att det äntligen fanns ett par stycken som jag faktiskt kan tänka mig och eftersom jag inte har någon väska till datorn och därför sällan tar med mig den tänkte jag att det nog var dags nu.

Kanske lägger in en bild på den om jag hittar någon, vem vet.


Puss   


 
 
Linda-Mamma till Afred

Linda-Mamma till Afred

1 augusti 2011 10:21

Bloggboken kommer komma till dig;)

http://hummingbird.blogg.se

Zophie

1 augusti 2011 10:47

Åh, vad roligt. Det ser jag fram mot. Vad behöver du av mig? Adress eller liknande? Kram

 
Lola

Lola

5 augusti 2011 10:31

Låter härligt! Få har renodlat goda minnen från barn- och ungdomsår, men precis som med förlossningar har iaf jag "glömt" de värsta grejerna och blir vansinnigt sentimental i mina gamla hemtrakter. Ha det bäst därborta på kusten!

http://firestarter.bloggplatsen.se

Zophie

5 augusti 2011 11:30

Tack min vän, vi har det otroligt bra här på kusten trots att maken slutar sin semester denna veckan :(
Och visst var det oerhört roligt att återse sina gamla hemtrakter. Jag tror precis som du att man slutar tänka på det dåliga till slut och istället romantiserar det som var bra.
Måste också bara få säga att det är så skönt att du är tillbaka, vi är många som saknat dig:)
Megakramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zophie - 21 april 2020 17:12

Here´s Zophie…. Hej bloggen, det var ett tag sedan. Var har jag varit, vad har jag gjort och varför övergav jag dig?! Relevanta frågor och ska jag vara ärlig måste jag säga att jag inte har något riktigt bra svar. Jag kan delvis förklara...

Av Zophie - 1 maj 2014 22:03

Jaha och hejsan kära bloggen. Sist jag skrev var det september 2013 och det som var tänkt som en nystart av både mig, jobb, bloggen och livet i sig blev ett totalt magplask. Tanken var att jag och en kollega skulle starta eget men det sket sig to...

Av Zophie - 9 september 2013 20:49

Jaha, idag var det dags igen. Något som legat i träda under en längre tid var det dags att inviga idag. På darrande ben stapplade jag in och tog plats. Nej, det var inte min första skoldag, det var första träningsdagen på evigheter. Nytt pass...

Av Zophie - 1 september 2013 18:00

Japp, så var det dags för ett litet boktips igen. Idag har vi haft bokbytardag igen och det var lika trevligt som vanligt. Denna gången var vi hos kära LaMor och bytte böcker. Jag hade med mig 5 böcker varav alla nästan var lika bra. En del a...

Av Zophie - 29 augusti 2013 10:19

Jaha, då har det inte blivit bloggat på ett tag igen. Denna gången ställer jag mig helt utanför dock och skyller på Telia, eller Felia som de skulle döpa om sig till. I två veckor nu har vårt nät strulat, jag inte bara nätet utan allt. Ingen tv, ...

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards