filoZophie

Alla inlägg den 20 augusti 2011

Av Zophie - 20 augusti 2011 12:00

Jag befinner mig på Gotland som många av er vet men jag kan ändå blogga från "den andra sidan" om man så säger   .

Idag tänkte jag göra det otroligt enkelt för mig och bjuda på ett litet boktips. Jag har läst en mycket enkel men otroligt trevlig bok. Den är lättläst, snabb att ta till sig och med otrolig värme och humor. Någon recencent skrev att det var som att ha en varm och rolig vän hos sig och jag kan bara instämma helt och fullt. Boken jag tala om är naturligtvis:


 

Babben Larssons "Jag vägrar dö nyfiken".


Hon skriver öppet och ärligt om sitt liv nästan från vaggan till graven om man säger så och jag kan tycka att hon säger väldigt mycket utan att säga så mycket. Det låter kanske konstigt och kryptiskt men läser ni boken så kommer ni förstå. Detta var en bok jag tyckte mycket om och den humoristiska undertonen uppskattar jag alderles särskilt.

Har ni inget att göra under en helg så läs gärna denna boken. Jag gjorde det och nu är Babben en av mina idoler.


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards