filoZophie

Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av Zophie - 21 augusti 2011 22:00

Just nu sitter jag nog i godan ro på färjan hem från Gotland. Jag är säkert trött go och lite lagom leden över att lämna min hjärtesyster med familj och har säkert haft det trevligt... Timmen kommer vara väldigt sen när jag kommer hem så jag passar på att göra ett inlägg i förskott även för söndagen... under förutsättning att min tekniska ådra fått ett uppschvung och att detta med att blogga innan och publicera det i efterhand verkligen fungerar... Annars kan det bli pinsamt.

Anyway...

Jag hittade en sådan där rolig lista igen när jag var inne och kollade olika bloggar för en tid sedan. Jag kom på att jag helt krasst kunde sno tanken och göra min egen lista utformad efter vad jag själv finner intressant hos både mig själv och andra. För om jag gör listan och ni coppar den så får jag ju veta desto mer om er också...

Ja se jag har alltid en baktanke   .

Jag ber om ert överseende dock, jag har ju modifierat originalet för att det ska passa mig det vill säga klippt och klistrat samt lagt till och dragit ifrån...

Nu kör vi...

Dag 1 - Fem saker om dig själv.
Dag 2 - Fem saker du gillar.

Dag 3 - Fem saker du hatar.
Dag 4 - Fem saker du vill säga till fem olika personer.
Dag 5 - Fem viktiga personer i ditt liv.
Dag 6 - Fem saker du inte klarar dig utan.
Dag 7 - Fem favorit låtar.
Dag 8 - Fem saker jag aldrig glömmer.
Dag 9 - En dag i ditt liv.
Dag 10 - Bakrundsbild på datorn/mobilen.
Dag 11 - En ny sanning om dig.
Dag 12 - Ett kort på något du vill ha just nu.
Dag 13 - Fem kvinnor du skulle vilja bjuda på middag (levande som döda).
Dag 14 - Högsta önskan just nu.
Dag 15 - Den finaste egenskapen hos din bästa vän.

Dag 16 - En hemlighet om ditt jobb.
Dag 17 - Ett kort på din handstil.
Dag 18 - En talang du skulle vilja ha och varför.

Dag 19 - Fem positiva egenskaper någon annan tycker att du har.

Dag 20 - Fem negativa egenskaper någon annan tycker att du har.

Dag 21 - Fem män du skulle vilja bjuda på middag (levande som döda).

Dag 22 - Ditt eget favoritcitat.

Dag 23 - Fem bra böcker.

Dag 24 - Fem bra filmer.

Dag 25 - Dra din sämsta vits.

Dag 26 - En utmaning du gjort.

Dag 27 - En utmaning du skulle vilja göra.

Dag 28 - Vad är du rädd för.

Dag 29 - Vad gör dig lycklig.

Dag 30 - Vart skulle du vilja donera pengar till och varför.


Så där ja, det var det hela. En hel månads inlägg klappat och klart, så var det med inspirationen. Jag kan varmt rekommendera att stjäla hela mitt koncept och om man vill bryta ner det i olika beståndsdelar och hämta tips och inspiration till era olika blogginlägg om ni inte vill köra hela listan. I vilket fall som helst får man ju en möjlighet att lära känna er lite bättre. Så tills vi kör igång i morgon... Sov gott och


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards