filoZophie

Alla inlägg den 22 augusti 2011

Av Zophie - 22 augusti 2011 16:33

Tja, det är alltid svårt att skriva om sig själv tycker jag. Saker som har hänt mig eller saker som jag tycker och har åsikter om är lättare och i denna rubriken specificerar man inte heller VAD för saker som skall skrivas. Ska det vara positiva saker, negativa saker, skall jag skriva fem egenskaper jag har eller ska jag bara lista fem allmäna saker om mig... Hmmmmmm, detta blir kanske svårt... eller inte....

Varför göra det svårare än vad det är?!


1. Den första punkten är ganska uppenbar - Jag älskar att skriva. Blogg, novell, sångtexter eller listor spelar ingen roll bara jag får skriva av mig, på korrekt svenska bör tilläggas. När jag var yngre närde jag författardrömmar, nu... tja min skrivarkurs får väl utröna min framtid som författare *fnissar*


2. Jag är traditionell feminist. Svår kombo men det är faktiskt så. Jag tror att kvinnor och män är lika mycket värda. Jag ser det som en självklarhet att kvinnor ska ha lika lön för lika arbete. Jag anser att kvinnor kan i lika stor utsträckning som män vid lika förutsättningar. Det är min fulla övertygelse att kvinnan inte klarar sig utan mannen liksom mannen inte klarar sig utan kvinnan. Varför blir jag då påhoppad och nermejad från alla håll när jag säger att JAG tar själv hela ansvaret för mina barn de första 6 månaderna. Varför blir jag idiotförklarad när jag hävdar att MITT hem är MIN borg. Och varför kan man inte bara acceptera att jag inte VILL jobba heltid utan spendera mer tid med mina barn när de är små ?????????????? No comprendo!!!!!!!!


3. Omnia per ipsum - Familjen betyder allt. Spelar ingen roll om det är biologiskt, plastigt, styvigt eller hur man än vill benämna det. Den familj du har omkring dig är det som betyder allt. Det är de som står bakom dig i vått och torrt, det är de som skrattar och gråter med dig, tröstar och skäller på dig, det är de du kan lita på och som alltid står vid din sida i de mörkaste av stormar. Min familj, både min biologiska och min valda, är mitt allt.


4. Jag är övervig, till min makes lycka och mitt förtret kanske man ska säga   . Jag är gammal balettdansös och jag dansade klassisk balett från det att jag var runt tre till jag var ungefär tolv. Jag var duktig och lovande och min balettlärarinna hade höga förhoppningar om mig. Tyvärr hamnade jag i den där åldern när man liksom tröttnar på allt och när jag väl tog mig ur det och jag ville börja dansa igen fick jag höra att min balettlärarinna var död. Då tappade jag sugen liksom, det var ingen idé...

Idag lider jag av sviterna från, bland annat, baletten trots att det är så många år sedan jag slutade dansa och det enda alla läkare, kiropraktorer, naprapater och andra kvacksalvare kan trösta mig med är att det kommer bli bättre... när jag blir gammal.


5. Jag ska bli miljonär. Jo, jag tror faktiskt helt och fullt på detta. Vid tre olika tillfällen har jag drömt om tre olika scenarion där jag alla tre gånger vinner just en speciell summa pengar. Alltid är det samma summa jag vinner och det är ett miljonbelopp. Som den obotliga optimist jag är tar jag i och med detta förgivet att jag någon gång i livet kommer bli miljonär   .


Så där ja, det var ju inte så svårt. Fem helt skilda saker om mig som kanske inte alla visste sedan innan. Håll till godo och jag hoppas få läsa fem saker om er så småningom.

Tills vi hörs igen...


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards