filoZophie

Alla inlägg den 26 augusti 2011

Av Zophie - 26 augusti 2011 13:34

Okej, här ska jag nog göra det enkelt för mig redan från början.


Nummer 1. Här hamnar min familj. Ja, jag vet... booring... men min familj betyder så oerhört mycket för mig och de är så många så jag klumpar ihop dem till en enda kategori. Här ingår främst mina två trollungar men även min make, mina föräldrar, min syster och lite annat löst folk sådär   . Jag älskar dem och är tacksam för att de finns i mitt liv och berikar det på många olika sätt.


2. Den här är också ganska enkel. Min hjärtesyster Johanna betyder oerhört mycket för mig. Vi lärde känna varandra genom FaceBook faktiskt men har under de 4 år vi känt varandra vuxit ihop och hade jag trott på tidigare liv så har vi definitivt delat minst ett av dem. Vi känner varandra så bra, förstår och respekterar varandra och vi kan prata om saker som jag ibland kanske inte vill eller vågar prata med andra om. Hon är verkligen min självvalda syster från hjärtat och jag älskar henne som en syster också... jag tyckte dock att hon förtjänade en egen punkt då vi inte är syskon via biologi... Älskar dig   .


3. Här blir det knepigt men jag tror ändå att jag måste säga min morfar. Han gick bort förra året, som en del av er kanske vet och han betydde mycket för mig. När jag var yngre hade vi nästan ingen kontakt då vi bodde långt ifrån varandra men när vi blev äldre lärde vi istället känna varandra som vuxna människor och vårt förhållande speglades snarast av vänskap än förhållandet morfar/barnbarn. Jag saknar fortfarande honom, hans person, hans kloka råd och våra diskussioner.


4. Här hamnar faktiskt en av mina tidigare lärare. Hon heter Christina och hon blev min lärarinna i femman och sexan när jag, på grund av mobbing, var tvungen att byta skola. Hon höll ett vakande öga på mig under två år så att ingen var elak eller trackade mig och hon var den som fick mig att börja tycka om att skriva. Jag kunde klämma ur mig både en och två noveller på en vecka och hon läste dem alla och betygsatte dem. Hon uppmuntrade mig, pushade mig och hjälpte mig att förstå vikten av och makten i att skriva en intressant text på ett vårdat och korrekt språk.


5. Sist men inte minst... En person till som betytt mycket för mig är faktiskt även det en lärare. Hon heter Ingrid och jag hade henne på högstadiet. Jag hatade skolan och brydde mig inte så mycket. Jag skolkade och hade riktigt pissiga slutbetyg. Trots detta gav Ingrid aldrig upp hoppet om mig. Hon försökte alltid pusha mig till att göra mitt bästa vilket sällan lyckades... men hennes tro på mig och hennes envisa försök byggde upp min tro på mig själv och jag är tacksam för att hon fanns som en ljuspunkt i mitt liv när jag behövde det... Jag vet inte ens om hon vet själv hur mycket jag uppskattade hennes försök att göra en ordentlig skolelev av mig   .


Det var fem personer som varit viktiga för mig i att utvecklas som person. Vilka personer har varit viktiga för dig och för din personliga utveckling?


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards