filoZophie

Alla inlägg den 27 augusti 2011

Av Zophie - 27 augusti 2011 14:28

Tja, idag blir en riktigt lätt dag att spåna kring. Fem saker jag inte klarar mig utan...

Vi kör direkt utan omsvep men för att spetsa till det lite så plockar vi bort det mest uppenbara nämligen familj, vänner, mat, luft och allt annat som tillhör våra basala behov. De är egentligen mina självklara svar på vad jag inte klarar mig utan men som sagt, vi spetsar till det lite och plockar väck dem just nu. Då kör vi.


1. Musik - Absolut något jag inte klarar mig utan. Jag älskar musik i nästan alla former och jag lyssnar på allt från klassiskt, country och pop till soul, jazz och lite annat blandat. Just nu när jag skriver detta är det Britney´s - Piece of me som spelas i lurarna... för att avlösas av lite Louis Armstrong kanske??!! Och jo, jag menar allvar, jag lyssnar på musik i hörlurarna när jag bloggar... jag KAN ju göra två saker samtidigt   jag är ju kvinna...


2. Ord - Jag överlever inte utan det skrivna ordet. Även detta i alla former. Jag läser lika gärna morgontidningen som Stieg Larsson triologin, som poesi, som hälsomagasin. Jag älskar ord i vilka sammansättningar de än kommer men visst är två av mina stora hobbies att läsa just böcker och att skriva. Pennan som vapen har jag nämnt många gånger och det blir inte sannare och ärligare än så. Om jag någon gång förverkligar min dröm om att skriva en egen bok återstår att se men jag är väl ett litet steg på väg i och med att jag till hösten ska gå en skrivarkurs...


3. De som känner mig väl vet att det finns en speciell sak jag inte skulle kunna klara mig utan och det är glass. Jag är en riktig glassmänniska och äter glass sommar som vinter, det spelar ingen roll. Om jag var tvungen att välja bort allt utom något av godis, glass, snacks, läsk och så vidare skulle jag välja bort allt utom glass. Jag klarar mig inte utan. Helst en god italiensk glass, en smakrik och läskande sorbet men även glasstårta eller en simpel piggelin. I love them all   


4. Ytterligare en sak jag aldrig skulle klara mig utan är alla mina listor. Jag är drottningen av listor och skriver listor på allt från vad som skall handlas, till vad som skall göras, till vem och vilka som skall ringas och när. Så fort jag bockat av en eller två saker på min lista skriver jag nya. Jag vet inte om jag tror att det ska ge mig någon form av struktur eller om jag tror att mitt liv ska bli lite lättare av det men kalla fakta är att jag alltid skriver olika listor och det kommer jag fortsätta med.


5. Sista punkten var lite knepigare och inte helt lätt att komma på. Jag undrade om det verkligen fanns mer jag inte skulle klara mig utan och det finns det nog inte förutom... tja... Vin. Jag skulle visserligen säkert klara mig utan men jag skulle aldrig vilja. Jag älskar vin även detta i alla former. Vitt, rött eller rosé spelar ingen roll. Gärna ett mustigt rött vin till maten eller varför inte ett lätt vitt och pärlande i kombination med lite Midori... mmmmm smaskens. Och självklart det krispiga och svalkande rosévinet en varm sommardag eller en liten porter till osten. Helt fantastiskt gott och visst är det så att "In vino veritas - I vinet sanningen".


Tack för idag och...


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards