filoZophie

Alla inlägg den 30 augusti 2011

Av Zophie - 30 augusti 2011 17:11

Tja idag kan jag i alla fall garantera tråkig läsning för det är inte roligt att lista en dag i mitt liv just nu när man är arbetssökande. Men here we go i alla fall...


Vaknar vid 7-tiden, stiger upp och fixar frukost till min skolkille. Klockan 8 sticker han med pappa som släpper honom på skolan. Kvar är jag och lilltrollet. Vi myser lite i soffan framför tv´n och sedan fixas han till och så lämnar jag honom på dagis klockan 9, därefter är jag själv. Just idag blev det hem och slänga i sig lite frukost (en blodgrape) och sedan promenix till kiropraktorn och promenix hem. Lite facebookande, lite upplockning och sedan in i duschen för att hinna med en lunch på stan med en god vän. hemma igen klockan ett och då kollar vi lite jobb på platsbanken, ett ställe jag hänger ganska mycket på just nu då jag inte längre är så förtjust i att bara gå hemma. Det tar verkligen död på både själförtroende och självkänsla.


Klockan 14 är det dags att bege sig iväg för att hämta barnen. Och sedan blir det ett litet mellis här hemma. I normala fall har stora killen fotbollsträning idag men alla planer i kommunen är stängda på grund av för mycket regn !! så idag blir det bara att vara hemma. Självklart spär ju moder natur på sin vätskeansamling hela tiden så något uteväder är det inte heller så det blir lite Uno och sedan får de titta på tv en stund och sedan får de spela en stund. Själv har jag precis fått min efterlängtade och högt hatade "röda vecka" så  jag lägger mig och vilar en liten stund. Jag vet inte varför men sedan jag hade grym foglossning när jag väntade äldste sonen så känner jag av den där foglossningen till och från under vissa av mina perioder och detta är en sådan. Jag kan knappt gå utan att det känns som om hela innanmätet i mig ska trilla ut alltså... Skitjobbigt är det men bara att bita ihop och vila lite. Sedan slänger vi in en tvätt och plockar lite undertiden den blir klar och just nu är den första tvätten upphängd och den andra i maskinen. Maken kommer snart hem och har lovat fixa Pyttipanna så att jag slipper stå så mycket. Och det är där jag befinner mig just nu.

Resten av kvällen blir nog mys framför tv´n sedan lägga trollen vid 20-tiden och jag själv kommer nog också göra mig en tidig kväll.... ont ont ont...


Så har denna dagen sett ut och bättre blir det inte så...


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards