filoZophie

Alla inlägg den 2 september 2011

Av Zophie - 2 september 2011 21:00

Detta borde bli det enklaste i världen.

Here we go:



Jepp, det är sant. Vad jag vill ha mest i världen just nu är pengar, cash, dineros, lakan, laxar, money, euro och allt vad det nu heter på olika språk. Med mycket pengar hade jag inte behövt känna stress inför att skaffa mig ett jobb, jag hade kunnat starta mitt företag, vidareutbilda mig lite och främst hade jag kunnat hjälpa så många i min omgivning som verkligen hade behövt ett extra litet tillskott i kassan.


Så detta är vad jag vill ha just nu.

Välkommen med ett bidrag om du känner för det   .


Puss   

Av Zophie - 2 september 2011 08:48

Jag tänkte att vi ska köra en dagens idag, det var ju ett tag sedan. Jag tänker dessutom göra en lite annorlunda dagens idag som vi avslutar med "gissa mitt humör"

Okej?...

Okej!


Dagens känsla:

Irritation


Dagens konstaterande:

Ingenting, som man betalar dyra pengar för, fungerar


Dagens ord:

Helvetesjävlafittjävelshelvetessatanspissjävlaskit

satanshelvetesförbannadejävlahelvetesfittpissigahe

lvete!


Dagens fundering:

Hur tillverkas en brevbomb?


Dagens feta käftsmäll:

Tilldelas TELIA!


Behöver jag utveckla detta eller förstår ni vad som menas???

Om ni av någon anledning inte förstår detta, ni kanske har Tele2, Comviq eller någon annan trevlig teleoperatör som har grejor som funkar så kommer här en liten enkel förklaring och vidareutveckling av ovan inlägg.


I februari flyttade vi tillfälligt in i en lägenhet i väntan på att vårt hus blir klart (Gud, vad jag hoppas att de håller tiden och vi får flytta in i november), så långt allt väl. MEN i hyran av lägenheten ingår tv via fiber, hur det nu funkar vet jag inte jag vet bara att vi BETALAR för det. Sedan vi flyttade in i februari har Telia den goda, eller ogoda beroende på hur man ser det, smaken att uppdatera, fixa, trixa, filijoxa eller vad de nu gör, ungefär två till tre gånger i veckan. Varenda gång, läs nu VARENDA GÅNG, de gör detta så dör vår telefon och vår tv. Detta innebär att två till tre gånger i veckan måste även VI starta om tv, telefon, bredband... tja allt som har med jacket in i väggen att göra. Vi har ringt Telia i ärendet, fått lite hjälp när det varit som jävligast och INGET annat hjälpt, vi har sökt support via deras kundtjänst på nätet och visst ibland har de EN bra dag men annars (i 90% av fallen) är det bara för oss att stänga av allt och börja om från början. Visst kan man köpa att detta händer ibland men TVÅ JÄVLA GÅNGER I VECKAN??????????????????

  

Det är inte lite irriterande, när en presumtiv arbetsgivare ringer och man svarar i telefonen och det enda som hörs när man svarar är ett... tock... och luren dör. Jodå, signalerna går fram men när man svarar är telefonen död och det är likadant när man ringer till oss, en signal går fram sedan... tock... dött som i graven... till vilken jag förövrigt önskar Telia just nu...

Det är tur man har mobil men det känns  lite dumt när den presumtive arbetsgivaren frågar om man la på luren i örat på honom... och behöver jag säga att jag inte fick jobbet...

Det känns ju inte heller särsklit säkert att starta upp sitt företag nu när man vet att funktionen på telefon och dator inte är särskilt säker. Kul att ha en kund som ringer och... tock så dör telefonen... Eller att sitta med en journal eller annat på datorn och så... tock... dör allt och rubbet försvinner...


Nej, Telia blir det ALDRIG mer. I huset byter vi till någon annan operatör som verkligen kan leverera. Dessutom kommer jag skaffa annan mobiloperatör också när mitt abbonemang går ut för inte fan tänker jag betala och betala när vissa av deras tjänster inte fungerar över huvud taget. Det är inte hur roligt som helst att betala för något som inte fungerar...


Nope, peace out för denna gången med konstaterandet att Telia sucks, BIG TIME. Hoppas att ni förövrigt har en trevlig dag... om jag nu ens får iväg detta inlägg...


Och ja visst ja, Gissa mitt humör   


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards