filoZophie

Alla inlägg den 3 september 2011

Av Zophie - 3 september 2011 12:58

I går var jag riktigt arg.

Jag skrev ett riktigt argt inlägg och jag var riktigt arg riktigt länge...

Men när detta dök upp idag blev min dag helt plötsligt mycket bättre... Varför? Tja läs själva.


Hej Zophie!

 

Jag tänkte göra ett litet annorlunda men tappert försök till inlägg...:)

 

Dagens känsla:
"Full förståelse"

 

Dagens konstaterande:
"Du är inte glad på oss!"

 

Dagens ord:
"Förlåt?"

 

Dagens fundering:
"Hoppas hon ger oss chansen att göra rätt för oss, och stannar kvar som kund..."

 

Dagens feta käftsmäll:
"Mottagen, och den kändes!"

 

Det var som sagt ingen direkt skönläsning om Telia och våra tjänster. Så som du beskrivit det ska det självklart inte gå till, och det gör att man dessutom blivit nyfiken på ditt fall.
Om du inte redan blivit lovad fortsatt hjälp och granskning på detta märkliga problem, så får du väldigt gärna ge mig och mina kollegor lite extra huvudbry, genom att kontakta oss på länken nedan, och ge oss chansen att kanske få bukt med detta.

 

Jag tror också att du kanske kan förlåta oss, efter att vi fått kika på detta problem :)

 

Så en liten vädjan från mig till dig, är att trots att jag har förståelse för att du inte vill vara kund hos oss mer, på grund av det du nämnt om, så ge inte upp riktigt än…

 

Med vänliga hälsningar

 

Peter

Telia Kundservice

 

Jag fick också en länk jag kan gå in på och vidareutveckla mitt ärende. Jag tror jag gör det, det kanske inte hjälper det minsta men killen är ju störthärlig. Synd att man är gift och tvåbarnsmor annars hade jag nog blivit lite kär    .


Puss    

Av Zophie - 3 september 2011 12:00

Oj oj oj oj... Har de senaste inläggen varit enkla som få så blir detta en jätteutmaning. Fem kvinnor, och det spelar ingen roll om det är levande eller döda utan du ska lista de fem kvinnorna du beundrar och ser upp till...

De två första blir ganska enkla men resten...

Jaha, det är bara att sätta igång:


Nr. 1 - Först ut tror jag får bli Jill Johnson. Det är en kvinna jag beundrar mycket. Hon går sin egen väg och hon gör det med bravur och på höga klackar. Hon har en röst att dö för och hon verkar ändå vara en genomgo tjej med båda fötterna på jorden. Dessutom kan ju hon stå för underhållningen på middagen då ju   .


Nr. 2 - Den andra personen jag bjuder in är Babben Larsson. Jag har precis avslutat hennes bok "Jag vägrar dö nyfiken" och här har vi en kvinna med riktigt många strängar på sin lyra och med otaliga talanger. Hon kan skriva, hon kan dansa, hon har humor och hon är smart. Jag tror att hon skulle liva upp vilken middagsbjudning som helst och jag skulle känna mig hedrad om hon ville komma på middag. Välkommen Babben, välkommen.


Nu har vi två svenska kvinnor vid bordet, vi kanske skulle söka oss utomlands också?


Nr. 3 - Här tror jag att det får bli Elisabeth Gilbert.

VEM, undrar de flesta av er nu eller hur...

Elisabeth Gilbert är kvinnan som har skrivit en av mina favoritböcker "Lyckan, kärleken och meningen med livet"... En del av er har kanske sett filmen med samma titel med Julia Roberts i huvudrollen och Tuva Novotny i en biroll... Men Elisabeth är originalet. Hon är kvinnan som hade "allt" men insåg att hon inte var lycklig. Hon bröt upp från man, hus, jobb och sitt ordinarie liv och gav sig ut på en resa för att hitta sig själv och för att lära sig njuta av livet. Jag ÄLSKAR den boken... och boken är så mycket bättre än filmen...


Nr. 4 - Här kommer ett ganska otippat kort men på plats nummer fyra sätter jag Hillary Clinton. Jag hade älskat att höra vad hon har att säga om det hon sett och hört. Hon är kvinnan som var bedragen, lite uträknad och man tyckte lite synd om men som reste sig upp och visade att bra kvinnor reder sin egen sås. Jag håller kanske inte nödvändigtvis med henne i allt hon säger eller tar sig för men det hade onekligen varit trevligt att ha henne på middag och få höra hur det egentligen var och är i maktens korrdor.


Nr. 5 - Sist men absolut inte minst väljer jag, kanske något trivialt men ändock, min mor. Hon är en mycket intelligent kvinna, som vet mycket om mycket och mina barn kallar henne mormorgoogle. Det hon inte vet tar hon reda på och hon har ett stort hjärta, är hjälpsan och trygg. Hon har en otroligt social ådra, humor och är dessutom bäst i världen på att laga mat så självklart får hon hjälpa mig i köket   . Hon är min mor, min bästa vän och min kompanjon i mycket. Älskar dig mamma   .


Det var fem kvinnor vid mitt bord. Jag ser fram mot middagen men vad jag ska bjuda på... ja det får bli ett helt annat inlägg det.


Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards