filoZophie

Alla inlägg den 4 september 2011

Av Zophie - 4 september 2011 11:00

Efter att ha haft en ganska tuff utmaning igår känns det helt ok att få en enkel utmaning idag.


Det jag önskar mig mest av allt just nu är ett jobb.


Jag önskar mig ett jobb där jag kan få nyttja den utbildning jag skaffat mig och där jag får möjlighet att hjälpa andra. Jag vill ha ett jobb där jag får möjligheten att utvecklas tillsammans med kollegor och chefer och jag vill ha roliga utmaningar som tar mig framåt såväl i min yrkesroll som personligt. Jag vill få möjlighet att visa vad jag kan, vad jag går för och hur hårt jag kan arbeta och är villig att hjälpa till och bli en del av gruppen. 

Jag vill ha en arbetsplats där man är villig att ge individen en chans oberoende av om man nu skulle fallera på antingen erfarenhet eller utbildningen. Jag vill ha en arbetsplats där alla är lika mycket värda, där man inte bara SÄGER att man står för uppriktigthet, ärlighet och lika värde utan där man faktiskt strävar efter detsamma och där man visar uppskattning för hårt och väl utfört jobb även om det ibland kanske inte alltid ger direkta synliga resultat.

Jag vill ha en chef som kan ta kritik om den är ärlig och befogad och som inte sticker huvudet i sanden eller tittar bort när problem uppstår. Jag vill ha en chef som kan ta ärligt beröm och inte bara suktar efter rövslickeri och själv slickar uppåt och sparkar neråt. En chef som står för rättvisa, stabilitet och ärlighet.


Jag vet, det är för mycket att begära... men jag önskar verkligen att det fanns en sådan arbetsplats för mig... Suck...


Puss   

Av Zophie - 4 september 2011 03:33

Om vi säger att jag är arg, riktigt arg på Telia och skriver ett inlägg på det.

Och om vi säger att jag får världens gulligaste svar tillbaka från en kille på deras support. Och om man sedan lägger till att man kommenterar hans gulligaste svar och åter igen får detta tillbaka...


Oj, ja vad säger man om den komplimangen...? :)

Får tacka och ta emot men självklart ska du fylla i den länken nu när du fått lite andra trevliga tankar om oss förhoppningsvis?!

Jag kommer då att se över ditt ärende, och antingen slår jag dig själv en signal, eller så ber jag en av mina kollegor att ringa upp dig. Förhoppningsvis ska vi ge dig ett bättre och mer tillfredsställande svar än vad du hittills fått uppleva.

Sen så kommer jag också att se över möjlig kompensation för dig och din familj, med tanke på hur det hittills varit.

@Hanna: Fasen också, du har kommit på oss! Men var ingen cyniker -börja skriv du med om oss på Telia istället, så dyker vi upp när du minst anar det :)

Tack för mig!

Med vänliga hälsningar igen
Peter

Telia Kundservice

Om man sedan tar i beräknande att man då, åter igen, är gift, tvåbarnsmorsa och har ett husbygge på G och det liksom inte riktigt ligger i tiden att lämna allt för en total främlig som man aldrig sett eller vet om han kanske är en galen yxmördare eller något...

Om man säger så, då kan man ändå känna att den killen hade jag gärna haft som min arbetskollega liksom eller som en riktigt bra polare att ta en för-ätar-burgare med. Om man säger så.... får jag stryk av Fredrik då??!!

Puss   

Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards