filoZophie

Alla inlägg den 5 september 2011

Av Zophie - 5 september 2011 18:42

Efter att ha haft en underbar helg nere hos mina föräldrar, tillsammans med mina barn och min syster så är det måndag och därmed vardag igen. Och vardag innebär att skriva inlägg...

De inläggen som publicerades i utmaningen under helgen var faktiskt skrivna i förväg och daterade då de skulle publiceras... smidigt, mycket smidigt.


Men nu är det vardag igen och bara att låta fantasin flöda här på bloggen. Min otroliga tur ger mig idag ytterligare en enkel uppgift nämligen att lista den finaste egenskapen hos min bästa vän... fast å andra sidan har hon så många bra egenskaper att det kanske blir lite svårt ändå.


Hmmmmm.

Den finaste egenskapen som min bästa vän har är hennes enorma hjärta.

Det var väl ett bra svar... men kanske lite otydligt eller?! Kanske bäst att jag förklarar mig.

Hon ställer alltid upp för alla, tyvärr på bekostnad av sig själv ibland. Min bästa vän är oerhört bra på att lyssna, hon kommer med goda råd när man behöver dem, är generös och otroligt omtänksam. Hon är kärleksfull, har ett öppet sinne och en mycket underfundig humor. Hon är ibland lite förvirrad, av naturliga orsaker   , men har det mest smittande och underbara skratt som gör att man liksom har överseende med det mesta. Hon är intelligent även om hon nog inte skulle hålla med om det själv. Hon är en stor tänkare och filosof och hon ger alltid så mycket av sig själv. Senaste gången vi träffades mådde hon inte bra själv och hon bekymrade sig ändå om alla andra...

Vi har varit bästa vänner i fyra år tror jag att det är nu och varje gång vi träffas är det som om vi aldrig varit ifrån varandra även om det gått flera månader sedan vi egentligen sågs.

Hon ger mig så otroligt mycket energi och glädje och hon berikar mitt liv så oerhört mycket. Jag vet inte om jag tror på tidigare liv men om det finns så måste vi varit sammanflätade på något sätt, antingen har vi varit gifta eller syskon eller kanske mor och dotter?! Min bästa vän fyller mitt hjärta med kärlek varje gång vi ses och den kärlek jag känner för henne är lika stark som den jag känner för min biologiska syster. Hon är min soulmate, min hjärtesyster, mia sorella och nu när jag har henne i mitt liv vet jag inte hur jag klarade mig utan henne. Denna fick jag av henne och denna ger jag tillbaks.

Jag älskar dig av hela min själ min hjärtesyster.



Ännu en dag avklarad. Vi ses imorgon.


Puss   


Presentation


Kvinna i sina bästa år. Filosof som filosoferar och funderar på finurligheter och fantasier och allt annat mellan himmel och jord.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Gastboken:)

Bloggträffbloggisar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kuligheter:)

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards